Ce trebuie să facă firmele pentru ca angajații lor să primească bani pentru laptop

Publicat: 11 09. 2020, 09:49
Ce trebuie să facă firmele pentru ca angajații lor să primească bani pentru laptop / Foto: Pixabay (caracter ilustrativ)

A apărut Ordinul ministrului Muncii 1376/2020 în M.O. de joi, care cuprinde declarația pe proprie răspundere și alte formulare care trebuie trimise de către firme la agențiile de ocupare a forței de muncă pentru a beneficia de ajutoarele de 2.500 de lei pentru achiziționarea de laptopuri pentru telesalariați.

Guvernul a instituit un ajutor de 2.500 de lei care se acordă firmelor pentru mijloace tehnice destinate salariaților care lucrează de acasă.

Suma poate fi cerută până la sfârșitul lui 2020, pentru fiecare angajat care a lucrat în regim de telemuncă cel puțin 15 zile în starea de urgență.

Cu acest ajutor, firmele vor putea cumpăra doar echipamente noi

-laptop sau notebook
– tabletă
– smartphone
– periferice aferente celor de mai sus
– echipamente pentru conectarea la internet a celor de mai sus
– licențe software pentru aceste dispozitive

Ce documente trebuie să depună firmele la agențiile de ocupare a forței de muncă

– cerere potrivit modelului anexat la ordinul de ministru
– declarație pe proprie răspundere cum că salariații pentru care se cer bani de echipamente au lucrat cel puțin 15 zile în regim de telemuncă în starea de urgență
-lista telesalariaților pentru care se cer banii de echipamente

Documentele se transmit electronic, pe site-ul aici.gov.ro, la agențiile de ocupare a forței de muncă de care aparțin angajatorii.

Directorii executivi ai agențiilor vor decide cine primește ajutor și cine nu. În zece zile de la înregistrarea documentației depuse de firme până la 31 decembrie 2020, agențiile fac plățile în conturile indicate de firme, în ordiniea primirii cererilor și în limita fondurilor. Circa 10.000 de salariați sunt vizați de acest stimul.

În 30 de zile de la primirea banilor, firmele trebuie să depună la agenții, prin portalul aici.gov.ro, documentele privind bunurile cumpărate: facturi fiscale de la furnizori, bonuri, chitanțe, extrase de cont aferente plății facturilor, fișele de evidență a obiectelor de inventar date în folosință salariaților care muncesc de acasă.

Firmele care nu au trecut în contractele de muncă TELEMUNCA la momentul stării de urgență, măcar pentru cele 15 zile cerute acum pentru ajutorul de laptop, și care nu au consemnat acest lucru în REVISAL, NU se încadrează la sprijinul de 2.500 de lei.