Centura Aradului în regim de autostradă, parte din A1, se închide pentru teste la pod

Publicat: 25 10. 2013, 12:08
Actualizat: 06 02. 2016, 08:45

Centura rutieră a Aradului în regim de autostradă, parte din autostrada A1, se închide sâmbătă și duminică, pentru teste de încărcare statică la podul peste râul Mureș, astfel că traficul dinspre Timișoara spre frontieră va trece prin Arad, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Potrivit unui comunicat de presă remis, vineri, de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR), sâmbătă și duminică, între orele 8.00 – 18.00, se va închide segmentul de 12 kilometri din autostrada A1, care este varianta de ocolire a municipiului Arad, pentru efectuarea testului de încărcare statică a podului peste Mureș.

În această perioadă, traficul rutier dinspre Timișoara spre vama Nădlac va trece prin municipiul Arad.

Spre frontieră, ruta alternativă anunțată de CNADNR este: Timișoara – intersecție nod rutier IC4, km 535+986 (Autostrada A1, Timișoara – Arad) cu DN 69, km 44+450 (Arad) – Strada Ștefan cel Mare – Gara Aradu Nou – Podul Mureș – Zona III Micălaca – Strada Polivalentă – Piața Podgoria – Gara CFR – Piața UTA – Calea Aurel Vlaicu – sens giratoriu Mall Armonia – DN 7, km 552+820 – Nădlac.

Același traseu va fi parcurs și în sens invers de către șoferii care vin dinspre frontieră și merg spre Timișoara.

Lucrările la varianta de ocolire în regim de autostradă, care face parte din coridorul IV Pan-European, au început în 2009.

Șoseaua a fost deschisă parțial traficului în decembrie 2011, când se circula doar pe două benzi din patru, în regim de drum național, viteza fiind restricționată la 60 de kilometri pe oră. În iunie 2012, au fost deschise toate cele patru benzi, iar în 31 octombrie 2012 a avut loc recepția lucrărilor.

Centura are o lungime de 12,25 kilometri, iar proiectul a costat 429.610.443 lei fără TVA, lucrările fiind executate de JV FCC Construccion/PORR Bau GmbH. Sprijinul financiar nerambursabil alocat de Uniunea Europeană, prin Fondul de Coeziune, a fost de 211.365.803 lei, diferența până la valoarea totală a contractului de lucrări fiind asigurată de Guvern.