Cine va difuza concursul „Miss USA”, după ce Trump a și-a încheiat toate afacerile cu NBC

Publicat: 04 07. 2015, 16:40

„Decizia REELZ de a achiziționa drepturile de difuzare a Miss USA a avut la bază convingerea noastră că acest eveniment special și femeile care concurează în cadrul lui sunt o parte a tradițiilor americane”, a declarat Stan Hubbard, CEO al REELZ, o televiziune americană independentă.

La sfârșitul lunii iunie, televiziunea de limbă spaniolă Univision a anunțat că nu va difuza concursul de frumusețe Miss USA și că va întrerupe orice relație de afaceri cu Miss Universe Organization, un joint venture între Donald Trump și compania NBCUniversal, deținută de grupul media Comcast, în urma „declarațiilor insultătoare la adresa imigranților mexicani” făcute de Donald Trump, în timpul discursului prin care magnatul american a anunțat că va candida pentru a fi nominalizat din partea Partidului Republican la alegerile prezidențiale din 2016.

Rețeaua americană de televiziune NBC a anunțat la rândul său că l-a concediat pe Donald Trump și că a întrerupt colaborarea cu concursurile de frumusețe Miss USA și Miss Universe, din cauza acelor comentarii insultătoare. Donald Trump a anunțat că nu va participa la reality show-ul „The Apprentice”, difuzat de NBC, în timp ce va candida pentru Casa Albă.

Televiziunea americană NBC deținea drepturile de difuzare în limba engleză a concursului Miss USA, în timp ce Univision plănuia să transmită pentru prima dată acest concurs în limba spaniolă în acest an.

La rândul său, Donald Trump a deschis un proces de 500 milioane de dolari împotriva Univision, în urma deciziei acestei televiziuni americane care emite programe în limba spaniolă de a încheia unilateral contractul în virtutea căruia trebuia să difuzeze concursul de frumusețe Miss USA.

Donald Trump a spus că NBC a dat dovadă de „slăbiciune” atunci când a renunțat la difuzarea Miss USA, magnatul catalogând totodată această decizie a televiziunii americane ca fiind „prostească”.

Totuși, Trump a precizat că are „un mare respect pentru Mexic” și că iubește „poporul mexican și spiritul său extraordinar”.

Pe de altă parte, câțiva membri ai juriului Miss USA și invitați ai acestei competiții de frumusețe au renunțat la planurile lor de a participa la eveniment.

REELZ, care se descrie ca fiind o rețea independentă de televiziune prin cablu și satelit, a spus că Miss USA va fi difuzat așa cum a fost stabilit, în direct, din Baton Rouge, Louisiana.

Deținută de Hubbard Media Group și cu sediul central în Albuquerque, New Mexico, programele REELZ ajung în casele a 70 de milioane de case, potrivit informațiilor furnizate de această rețea TV.

Precedenta ediție a Miss USA, difuzată în iunie 2014, a înregistrat o medie de audiență de aproximativ 5,6 milioane de telespectatori, potrivit companiei Nielsen.