Cum încurcă autobuzele OTOKAR construirea Spitalului METROPOLITAN din Capitală

Publicat: 28 01. 2019, 08:07
Actualizat: 26 03. 2019, 06:16

Primăria Capitalei a introdus pe ordinea de zi a ședinței Consiliului General al Municipiului București (CGMG) de joi un proiect care prevede prelungirea cu un an a termenului de relocare a autobazei Pipera, pe terenul căreia Municipalitatea vrea să construiască Spitalul Metropolitan.

„Prin Hotărârea CGMB din 22.02.2018 s-a aprobat preluarea imobilului, situat în Șoseaua Pipera nr.55, sector 2, din administația Regiei Autonome de Transport București – actuala societate de Transport București, în vederea realizării obiectivului de tip investiții „Spitalul metropolitan”. Prin aliniatul 3 din Hotărârea mai sus menționată, s-a aprobat relocarea activității desfășurate, în termen de 12 luni de la intrarea în vigoare a hotărârii, la alte amplasamente care vor fi identificate ulterior”, se arată în expunerea de motive a proiectului aflat pe ordinea de zi a ședinței de joi.

 

Acum, potrivit proiectului aflat pe ordinea de zi, Primăria solicită încă o perioadă de 12 pentru relocarea Autobazei din Pipera, din următoarele motive:

„Societatea de Transport București STB SA anunță că se află în imposibilitatea relocării activității într-o locație ce beneficiază de infrastructura corespunzătoare desfășurării activității de transport public de călători. În acest sens, având în vedere necesitatea desfășurării în bune condiții a activității de prestare a serviciului de transport public de călători se impune prelungirea termenului de relocare a activității desfășurate în cadrul Autobazei Societății de Transport București, situate în Șoseaua Pipera nr. 55, sector 2„, se arată și în raportul de specialitate al proiectului.

 

Un al motiv pentru care Societatea de Transport București nu-și poate muta, în prezent, activitatea într-o altă locație este și numărul mare de autobuze intrate recent în proprietatea Municipalității, respectiv autobuzele Otokar.

„Având în vederea parcul circulant aflat în exploatarea Societății de Transport București STB SA aflat în continuă creștere, având în vedere intrarea în exploatare eșalonată a celor 400 de autobuze Otokar achiziționate de către Municipiul București, raportat la numărul și capacitatea autobazelor de care dispune, anterior preluării imobilului, este necesară relocarea activității într-o locație corespunzătoare (…) Astfel, în prezent, STB se află în imposibilitatea relocării activității într-o locație ce beneficiază de infrastrctura corespunzătoare desfășurării activității de transport public de călători”, se mai arată în raportul de specialitate al proiectului.

Proiectul privind prelungirea termenului de relocare a autobazei din Pipera este criticat de deputatul independent Nicușor Dan, care o acuză pe Gabriela Firea că face „declarații de intenții fără suport în realitate”.

„Sunt convins că vom discuta și în ianuarie 2020 de o nouă prelungire a termenului de relocare a autobazei RATB. În loc de managementul de proiect vedem la primarul Firea declarații de intenții fără suport în realitate. Din fericire, bucureștenii au înțeles de mult cu cine au de-a face”, a transmis deputatul de București Nicușor Dan, prin intermediul unui comunicat de presă.