Cum renaște litoralul românesc. Vânzări cu 50% mai mari decât în 2015

Publicat: 09 07. 2016, 09:13

Președintele Asociației Litoral – Delta Dunării (ALDD), Corina Martin, și președintele Asociația Națională a Agențiilor de Turism din România (ANAT), Alin Burcea, au prezentat, vineri, concluziile primei jumătăți a sezonului estival, declarând că, din informațiile transmise de către tour operatori, vânzările pe litoralul românesc prezintă o creștere de aproximativ 50 la sută față de anul trecut.

„Estimăm un bilanț general total cu o creștere de circa 30 la sută la finalul sezonului, față de ultimii opt ani”, au declarat cei doi.

Potrivit acestora, este pentru prima oară în ultimii ani când o stațiune din sudul litoralului urcă pe locul al doilea, după Mamaia, în topul preferințelor de vacanță pe litoral, devansând Eforie.

„Vorbim despre Venus, ca urmare a investițiilor dezvoltării pe segmentul hotelier de 4 – 5 stele, pe all inclusive. Per total, se vând cel mai bine hotelurile de 3 și 4 stele. A scăzut cererea pe 2 stele. Extrem de important este faptul că aproape 40 la sută dintre turiști și-au rezervat vacanța la mare încă din toamna și iarna trecută, când noi am dat startul programului Înscrieri Timpurii”, a spus președintele ALDD, Corina Martin.

La rândul lui, Alin Burcea susține că litoralul se dezvoltă într-un mod constant, iar sudul litoralului vine cu pași repezi din urmă.

„Noi avem vânzări mari peste tot. În Mamaia se vinde orice, cel mai prost hotel din Mamaia se vinde. Nu poate tot litoralul să fie la fel. Cunoaștem deja că sudul, în momentul de față, se adresează familiilor, Eforie este recunoscută pentru tratamentele balneare, iar Mamaia atât pentru familii, relaxare, dar în mod cert este în topul preferințelor iubitorilor de distracție, entertainment”, spune și președintele ANAT, care precizează și că „ar fi de folos” o implicare reală a Ministerului Turismului.

„În sensul de a investi ceva mai mulți bani pentru promovarea litoralului românesc, astfel încât, atunci când vorbim de turism străin, să nu discutăm doar despre charter-ul cu israelieni. În momentul de față România nu are buget de promovare. Avem în 2016 exact același buget pe care l-a avut, în 2001, Dan Matei Agathon. (…) ANT nu are bani să-i ajungă la toate târgurile, nu mai vorbim de bannere, nu mai vorbim de spoturi. S-a ajuns în situația, penibilă și jenantă, în care ANT ne cere nouă, patronatelor, spații gratis la târguri. Ca să știți care este realitatea gol-goluță. Cam asta este realitatea. Dezinteresul actualei guvernării tehnocrate este total”, a afirmat Alin Burcea.

Reprezentanții celor două organizații au adăugat că în vara aceasta, pe lângă evenimentele anunțate deja în calendarul lansat în luna februarie de către ALDD, sunt anunțate noi surprize și premiere.

„De săptămâna viitoare dăm startul unui Carnaval de poveste, ce se va derula în fiecare zi de joi, în Mamaia, în Parcul de Distracții din Satul de Vacanță. În premieră, lansăm în acest Carnaval Shake Down Mania 2016, o demonstrație- invitație la un test drive Freewheel cu hoover boards. Continuăm în forță cu marile evenimente ale verii: Mamaia Color Run, Gala Superkombat, Mamaia Strongman, Mamaia Music Awards, Mamaia Music Week, Zilele Marinei, Festivalul Antic Tomis, Parada Antică Mamaia, Sunwaves Mamaia, Campionatul Mondial de Bob pe roți, o nouă surpriză – anunțăm o etapă de Campionat Național de Drift, pe care o aducem la Mamaia împreună cu Federația Româna de Automobilism Sportiv”, a afirmat Corina Martin.