Cum vrea Bucureștiul să atragă turiștii străini: iată oferta „specială”

Publicat: 19 09. 2012, 17:15
Actualizat: 01 02. 2019, 23:49

Bucureștiul va fi promovat în străinătate, începând din luna noiembrie, ca o destinație pentru iubitorii de distracție în cluburi, dar și pentru obiectivele culturale, și va avea un brand propriu, a declarat agenției MEDIAFAX Cristian Bărhălescu, secretar de stat în MDRT.

„Împreună cu asociațiile profesionale și cu Primăria Bucureștiului trebuie ca în perioada următoare să activăm o asociație de promovare a Capitalei. Ea este deja înființată, dar în acest moment nu este activă. Ne propunem o mai bună capacitare a hotelurilor, pentru a crește numărul de turiști care vin să cheltuiască bani și pentru a atrage pe weekend, în excursii de tip city break. Vrem să promovăm atât obiectivele culturale, dar și cluburile din București, adică turismul de distracție”, a spus Bărhălescu.

Cluburile din București vor fi promovate în țări precum Marea Britanie, Germania, Franța, Italia, Spania, Ungaria și Polonia.

Pentru cluburi, segmentul țintă vor fi tinerii, iar pentru turismul cultural persoanele de vârsta a doua.

„Avantajele noastre ca destinație de distracție sunt că în România cluburile sunt deschise până dimineața la ora 5-6-7, iar în interiorul lor este permis consumul de băuturi alcoolice până dimineața, lucru care este interzis în alte state. De exemplu, în Italia, după ora 2 nopatea nu se mai vând băuturi alcoolice. Prețurile sunt, de asemenea, accesibile. În felul acesta capacităm peste week-end, vineri și sâmbătă noaptea, hotelurile care sunt lăsate libere de oamenii de afaceri, de cei care vin în delegații sau cei care vin cu treburi în capitală în timpul săptămânii”, a mai spus oficialul MDRT.

El a spus că promovarea Capitalei ca destinație pentru iubitorii de distracție va începe în scurt timp, astfel încât produsul de city break să fie scos pe piață la târgul de la Londra din noiembrie și la cel de la Berlin, din martie.

Secretarul de stat crede că Bucureștiul ar fi mai bine promovat dacă ar avea un brand turistic propriu.

„Bucureștiul are nevoie de un brand turistic propriu și de aceea asociația de promovare a Capitalei trebuie să se ocupe de acest lucru”, a încheiat el.

Pentru a trannsforma Capitala într-o destinație turistică, autoritățile trebuie să rezolve mai multe probleme, printre care cea a câinilor vagabonzi și a hoților.

Agențiile evită să ducă grupurile de turiști străini în Centrul Vechi, atunci când acestea ajung în București, din cauza hoților de buzunare, care profită de aglomerația de pe străzile înguste și le fură turiștilor, în general persone în vârstă, portofelele și camerele foto.

Anul trecut au ajuns în România aproximativ 1,5 milioane de turiști străini.