Deputat PDL: Suspendarea cursei Tarom spre Suceava nu are motivație economică, poate doar politică

Publicat: 17 10. 2013, 16:04
Actualizat: 29 07. 2014, 15:21

Vicepreședintele PDL Ioan Bălan a declarat, joi, că anunțata suspendare a cursei Tarom spre Suceava nu are motivație economică și că aceasta ar putea fi doar politică, solicitând Guvernului să se implice în rezolvarea acestei probleme, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Deputatul de Suceava Ioan Bălan a spus, într-o conferință de presă, că Aeroportul Suceava, care se modernizează prin POS-T, „e o mireasă căreia îi pregătim zestre, dar nu îi găsim flăcău”.

El a spus că degeaba Consiliul Județean Suceava se implică și face investiții cerute de compania Tarom întrucât, până când se va încheia proiectul de modernizare, soluția este doar la Guvern.

„Văd că soluția nu poate veni de la Consiliul Județean, ci de la Guvern”, a spus Bălan.

El a menționat că suspendarea cursei Tarom spre Suceava prevăzută în orarul de iarnă nu are legătură cu eficiența, precizând că această cursă este solicitată de pasageri.

„Încercați să faceți o rezervare acum pentru zilele următoare și veți vedea că nu este niciun loc liber. Dacă nu e economică, motivația poate fi doar politică”, a spus Bălan.

El a s-a arătat intrigat că Tarom dorește să suspende o cursă spre o zonă turistică importantă a țării.

„Degeaba vorbim de Suceava ca atracție turistică dacă faci opt ore cu mașina de la București”, a mai declarat Bălan.

Președintele CJ Suceava, Cătălin Nechifor, a declarat, marți, că Tarom riscă să nu mai fie o țintă pentru autoritățile sucevene dacă această companie va suspenda pe perioada iernii cursele spre Suceava, arătând că vor fi găsite firme private care să opereze de pe aeroportul sucevean.

El a subliniat că în 22 august președintele executiv al Tarom, Christian Heinzmann, a informat conducerea aeroportului sucevean că Tarom va continua să opereze cursele și în perioada de iarnă, după ce CJ Suceava anunțase că achiziționează un degivror nou.

Președintele CJ Suceava a arătat că a fost stabilită firma care va livra degivrorul și că se lucrează și la o variantă de montare a unui sistem de balizaj care poate ajuta aeronavele să aterizeze la Suceava pe timp de ceață care însă nu este la fel de modern ca acela care va fi montat definitiv anul viitor.

El a spus că dacă Tarom renunță totuși la cursele din această iarnă, va fi pus în aplicare un plan „B”, care presupune continuarea în forță a lucrărilor de modernizare realizate printr-un proiect cu finanțare europeană.

„Intrăm foarte puternic pe timp de iarnă în lucrări. Practic, demolăm toata pista și în primăvară turnăm asfaltul elastic și vom finaliza mai repede proiectul”, a afirmat Nechifor.

Președintele CJ Suceava a mai spus că dacă Tarom nu reușește să rămână cu aceste curse pe Aeroportul Suceava vor fi căutate alte variante.

„Sigur vom găsi companii private care să facă zboruri de pe Suceava dacă Tarom așa înțelege să discute un proiect de interes național. Va beneficia de un tratament egal în fața competitorilor săi”, a conchis Nechifor.

Premierul Victor Ponta declara, în 16 august, la Suceava, că Tarom nu ar trebui să renunțe la cursele interne, arătând că, din datele pe care le deține, acestea sunt profitabile, iar Tarom ar trebui să rămână lider incontestabil cel puțin pe piața internă.

„Fără a intra în managementul privat, pe care îl susțin, cred că directorul general, domnul Heinzmann, până acum își face treaba foarte bine, eu cred că Tarom trebuie să-și păstreze toate cursele interne, Târgu Mureș, Sibiu, Suceava, inclusiv dacă poate dezvolta noi curse spre Oradea, Baia Mare. Măcar pe piața internă Tarom trebuie să rămână un lider incontestabil. Pe piața internațională, sigur, concurența e mult mai puternică și trebuie să se încadreze în costuri”, afirma premierul.

Aeroportul Suceava este modernizat printr-un proiect cu finanțare europeană prin POS-Transporturi, contractul de execuție fiind semnat în 9 august cu firma Tehnic Asist din județul Botoșani pentru modernizarea pistei de rulare, a balizajului, a turnului de control și pentru amplasarea sistemului de navigație tip ILS, costul investiției fiind de 105 milioane de lei fără TVA.