Din 18 ianuarie, bucureștenii pot ridica pașapoarte electronice

Publicat: 16 02. 2012, 10:04
Actualizat: 17 02. 2012, 16:40
Bucureștenii vor putea depune, începând de luni, cereri pentru obținerea noilor pașapoarte simple electronice, acestea urmând a fi eliberate începând cu data de 18 ianuarie.

Bucureștenii vor putea depune, începând deluni, cereri pentru obținerea noilor pașapoarte simpleelectronice, acestea urmând a fi eliberate începând cudata de 18 ianuarie.

„Începând de astăzi (luni – n.r.), bucureștenii au la dispozițiedouă noi tipuri de pașapoarte: pașaportul simplu electronic șipașaportul simplu temporar”, a declarat, luni, prefectul Capitalei,Mihai Cristian Atănăsoaei, prezent la evenimentul de lansareoficială a noilor tipuri de pașapoarte care vor fi emise deServiciul Public Comunitar pentru Eliberarea și EvidențaPașapoartelor Simple.

Potrivit prefectului Capitalei, pașaportul electronic este undocument securizat care are peste 50 de elemente de securizare,pentru emiterea acestui document fiind implementat un nou sisteminformatic și fiind, de asemenea, mărit numărul de ghișee unde potfi depuse cererile de eliberare.

Pașaportul electronic permite stocarea datelor biometrice aletitularilor ca amprentele digitale și imaginea facială alături dedatele de identificare, în acest sens România fiind prima țară încare cele două elemente suplimentare de identificare sunt cuprinseîn pașaport.

„Bucureștenii trebuie să știe că nu sunt obligați să-și preschimbepașapoartele înainte de expirarea termenului de valabilitate, iarcererile pentru noile tipuri de pașaport se depun doar la sediulServiciului din str. Nicolae Iorga din sectorul 1, nu și însistemul de ghișeu unic de pe lângă secțiile de poliție”, a maiprecizat prefectul Capitalei.

Potrivit lui Mihai Cristian Atănsoaei, ulterior, ghișeele dincadrul secțiilor de poliție vor primi aparatura necesară pentru aputea elibera pașapoarte simple electronice. Totodată, bucureșteniipot opta și pentru un al doilea tip de pașaport „simplu temporar”care are o valabilitate de un an, se emite în două ore și costă 196de lei, comparativ cu cel simplu electronic care are o valabilitatede cinci ani, se emite în două săptămâni de la data depuneriicererii și costă 266 de lei.

Secretarul de stat în Ministerul Administrației și Internelor,Mihai Capră, a declarat că, în prezent, mai sunt șase județe carenu au implementat sistemele pentru eliberarea pașapoartelor simpleelectronice, acestea urmând ca, până în data de 18 ianuarie, săintroducă sistemul informatic.

Mediafax