Din noiembrie eviți TRAFICUL INFERNAL din București și lași mașina la gura metroului. Cât COSTĂ și ce FACILITĂȚI oferă prima parcare Park&Ride din Capitală

Publicat: 17 10. 2018, 22:46

Terminalul Multimodal (Park&Ride) Străulești, primul de acest gen din București, are o suprafață de aproape 40.000 de metri pătrați, o capacitate de 650 de locuri de parcare, acces direct la metrou și sală de așteptare pentru călătorii care circulă cu mijloacele de transport comun de suprafață.

Parcarea are locuri și pentru motociclete și biciclete și va prelua călătorii care circulă cu cele 20 de autobuze care vin din afara Bucureștiului.

Cei de la Metrorex estimează că șoferii care vor intra în București pe DN1, DN1 A, DN7 sau pe A1 vor folosi parcarea.

„Terminalul este amplasat peste galeria de metrou ce face legatura dintre stația Străulești și Depoul Străulești. Acesta, cu o suprafata de 38.869 mp și un regim de înăltime parcare și trei etaje, are în alcatuirea sa un parcaj pentru 650 de autovehicule, sală de așteptare pentru călătorii transportului public orășenesc și interurban,” anunță Metrorex într-un comunicat.

Potrivit reprezentanților companiei, terminalul este dotat cu lifturi pentru parcajul suprateran și va avea acces direct către stația de metrou Străulești prin intermediul unei galerii subterane.

„Terminalul este dotat cu lifturi de acces în parcajul suprateran precum și cu acces direct către stația de metrou Străulești prin intermediul unei galerii subterane dotată cu trotuare mobile și luminatoare ce oferă lumina naturală. Depoul cuprinde două grupe de linii: o grupa de parcare constituită din 6 linii, fiecare cu lungimea utilă de 120 m și o grupa cu funcție de depou, constituită din 7 linii, cu lungimi utile de 120 m, situate pe canale de revizie”. În cadrul aceluiași proiect au fost amenajate spații verzi adiacente drumurilor de acces și un teren de sport.

Stația de metrou Lac Străulești, de pe linia M4 din București, a fost inaugurată la data de 31 martie 2017. Atât terminalul, cât și stația de metrou vor ajuta la fluidizarea transportului de suprafață preluat din localitațile învecinate, precum Mogoșoaia sau Buftea, apreciază reprezentanții companiei. Amenajarea parcării a început în 2016, fiind o investiție a Metrorex și este prima de acest fel din România.

În subteran a fost realizat cel mai modern depou al Metrorex, cu o suprafață de 14.000 de mp. Construcția este mai mult decât un depou, este gândită ca o uzină de reparații, cu toate facilitățile, la capătul Magistralei 4 de metrou, Gara de Nord-Străulești.