Doliu în teatrul românesc: Actorul Marian Rădulescu, de la Teatrul Excelsior, a murit la vârsta de 40 de ani

Publicat: 08 07. 2019, 12:50

Trupul neînsuflețit al actorului va fi depus la Teatrul Excelsior, luni, între orele 13.00 și 15.00, iar înmormântarea va avea loc marți, la Moreni.

„A plecat fulgerător dintre noi, lăsând în urmă nedumerire și durere. A fost un actor devotat Teatrului Excelsior și un coleg apropiat și generos pentru întreaga echipă a teatrului (…) Teatrul Excelsior își exprimă profundul regret și transmite condoleanțe familiei îndoliate”, se mai arată în comunicat.

Născut pe 9 octombrie 1978 și decedat pe 6 iulie, Marian Rădulescu a făcut parte din trupa Teatrului Excelsior din anul 2001, când a absovit Universitatea Hyperion, Facultatea de Arte (Actorie), la clasa profesorilor Ion Lucian și Victor Radovici. Împreună cu o parte dintre colegii săi și-a urmat profesorii, formând un nucleu de tineri actori la Teatrul Excelsior, care s-a alăturat artiștilor mai experimentați, membri fondatori ai teatrului.

În această perioadă au fost preluate pe scena Teatrului Excelsior spectacolele de absolvire ale acestei promoții, majoritatea în regia lui Victor Radovici, show-uri în care a jucat și Marian Rădulescu: „Cocoșelul neascultător”, de Ion Lucian, „Fetița cu chibrituri”, după H.C. Andersen, „Bădăranii”, de Carlo Goldoni, și „O noapte furtunoasă”, de I. L. Caragiale. În următorii ani s-a integrat firesc în trupa teatrului, făcând parte din distribuția spectacolelor pentru copii, cum ar fi „Ninigra și Aligru”, după Nina Cassian, „Prostia omenească” după Ion Creangă, „Ora veselă… cu tâlc”, de Ciprian Cojenel.

În 2011, la inaugurarea noului sediu al Teatrului Excelsior, Marian Rădulescu a jucat în cele două spectacole pregătite pentru acest eveniment: „Vrăjitorul din Oz”, după Lyman Frank Baum, și „Snoave cu măști”, de Ion Lucian. În ultimele stagiuni a avut roluri importante atât în spectacolele pentru copii (Șobol din „Degețica”, după H.C. Andersen, Fratele mijlociu în „Prâslea cel Voinic și merele de aur”, după Petre Ispirescu), cât și în spectacolele dedicate adolescenților („Călăul în Umbre”. Un studiu de Georgiana Barcan și Ilinca-Anamaria Prisăcariu, Ghiță din „TimeAholics”, de Bogdan Capșa, Geronte/Temnicer în „Iluzia comică”, de Pierre Corneille), fiind apreciat de tinerii regizori cu care a lucrat, dar și de tinerii spectatori.