ELCEN, despre acuzațiile Gabrielei Firea: Lansează din nou informații mincinoase în spațiul public

Publicat: 28 07. 2020, 19:55
Actualizat: 06 04. 2021, 18:16
ELCEN, despre acuzațiile Gabrielei Firea: Lansează din nou informații mincinoase în spațiul public / Sursă Foto: Gabriela Firea Facebook

ELCEN a lămurit acuzațiile pe care Gabriela Firea le-a făcut astăzi despre lipsa apei calde. Firea a afirmat că locuitorii capitalei nu au apă caldă din cauza unei revizii a CET Sud.

Răspunsul ELCEN

„Primarul General al Capitalei a declarat astăzi (marți – n.r.) că lipsa apei calde în mai multe sectoare din București se datorează intrării în revizie a CET București Sud. Fals! În încercarea repetată de a găsi un țap ispășitor pentru a ascunde problema reală a termoficării din capitală, precum și incapacitatea PMB de a gestiona o situație cu impact socio-economic semnificativ, Primarul General al Capitalei, Gabriela Firea lansează din nou informații mincinoase în spațiul public. ELCEN contrazice aceste afirmații tendențioase ce dovedesc lipsă de respect atât față de angajații ELCEN care vin zi și noapte la muncă, în centrale, pentru a asigura continuitatea furnizării apei calde în capitală, mai ales într-o situație de criză sanitară cum e pandemia COVID-19, precum și față de locuitorii bucureșteni care au dreptul la o comunicare transparentă și onestă”, scrie într-un comunicat de presă, relatează Mediafax.

Conform sursei citate, în timpul verii, ELCEN funcționează cu două centrale din cele patru pe care le deține.

„Acest lucru se petrece în fiecare an odată cu trecerea de la regimul de iarnă la regimul de vară, în baza unei notificări a C.M. Termoenergetica emise către ELCEN ca urmare a creșterii temperaturilor exterioare. În fiecare an, pe toată perioada verii, operatorul rețelei de termoficare asigură alimentarea cu apă caldă a locuitorilor capitalei fără nici un fel de restricții din partea ELCEN, întrucât societatea noastră produce apă caldă din două centrale simultan. ELCEN informează populația din București ca poate acoperi, în prezent, fără nicio problema necesarul de apa calda furnizata locuitorilor Capitalei din punct de vedere al debitului, presiunii si temperaturii agentului termic prin intermediul celor doua centrale ale sale (în acest moment, CET Progresu și CET București Vest). Pe baza unui program de revizii și reparații anual, stabilit de comun acord cu operatorul rețelei de termoficare încă de la începutul anului, CET București Sud intră în fiecare an în revizie programată. Această revizie este extrem de importantă în vederea pregătirii pentru sezonul de încălzire următor, în cazul de față 2020-2021. Consumatorii din capitală nu sunt afectați în nici un fel de efectuarea acestei revizii, întrucât capacitățile de producție ale ELCEN acoperă fără probleme cererea de apă caldă”, mai scrie în comunicat.

ELCEN își asumă răspunderea pentru starea avansată de degradare a rețelei de transport și distribuție operată de Termoenergetica și aflată în grija Primăriei Municipiului București.

„Dacă ELCEN se ocupă de reviziile anuale tocmai pentru ca cetățenii să nu aibă de suferit, lipsa de interes din partea PMB si a oricăror investiții în infrastructura de termoficare, au adus rețeaua în starea tehnică dramatică în care se află astăzi. Începând cu anul 2017, degradarea sistemului de termoficare s-a accentuat, astfel că pierderile în rețea s-au dublat ajungând de la 1000 la peste 2000 de tone de apă fierbinte pe oră, presiunea în conducte a scăzut la limita de avarie, iar debitul de apă de adaos a crescut constant. (…) Subliniem încă o dată că lipsa de investiții, incapacitatea PMB de a atrage fonduri europene nerambursabile (aprox. 180 milioane Euro disponibili prin POIM 2014- 2020), cheltuielile uriașe pe acțiuni de imagine și festivaluri în defavoarea investițiilor, nerespectarea de către PMB a obligațiilor de plată pentru agentul termic livrat reprezintă, de fapt, problema reală și motivul pentru care bucureștenii nu beneficiază de apă caldă. Reiterăm faptul că datoriile Termoenergetica față de ELCEN la acest moment sunt de aprox. 450 milioane de lei, situație ce pune în pericol furnizarea agentului termic în sezonul rece viitor”, se mai precizează în comunicatul de presă.

Gabriela Firea, despre lipsa apei calde: „CET Sud, care aparţine de Ministerul Energiei, s-a oprit pentru revizie / Apa caldă ajunge de la distanţe foarte mari”

Gabriela Firea, primarul general al Capitalei, a declarat, marți, că problemele cu furnizarea apei calde în sectoarele 2 şi 3 sunt cauzate de faptul că aceasta ajunge de la distanţe foarte mari, asta din cauza faptului că CET Sud a intrat în revizie.

„CET Sud, care aparţine de Ministerul Energiei, s-a oprit pentru revizie.  Întâi a spus că va dura lună, dar a prelungit această perioadă.

Prin urmare, apa caldă ajunge de la distanţe foarte mari şi iată din această cauză sunt probleme cu alimentarea cu apă caldă a bucureştenilor. De asemenea, peste această situaţie s-a suprapus şi o avarie, au lucrat colegii noştri de la Termoenergetica inclusiv azi-noapte şi mi-au dat mesaj foarte de dimineaţă, ne-am şi întâlnit într-un grup de lucru, vor ca astăzi să încarce întreaga instalaţie şi să se rezolve această problemă”, a declarat marți Gabriela Firea.