Elevi olimpici de la trei colegii din București lucrează la aplicații pentru site-ul Guvernului

Publicat: 23 02. 2013, 14:42
Actualizat: 21 05. 2015, 04:31
Un număr de 25 de elevi, olimpici la matematică și informatică, de la Colegiul Național Tudor Vianu, Colegiul Național Elena Cuza, Colegiul Național George Coșbuc, lucrează sămbătă și duminică la realizarea a patru site-uri care să asigure o mai bună transparență a activităților Guvernului.

Un număr de 25 de elevi, olimpici la matematică și informatică, de la Colegiul Național Tudor Vianu, Colegiul Național Elena Cuza, Colegiul Național George Coșbuc, lucrează sămbătă și duminică la realizarea a patru site-uri care să asigure o mai bună transparență a activităților Guvernului.

Este vorba despre site-urile: buget.gov.ro care va curprinde datele privind bugetul de stat într-o formă ușor de înțeles, angajati.gov.ro cu datele privind angajații din administrația publică, inclusiv consilierii personali ai premierului, posturi.gov.ro cu datele privind posturile vacante scoase la concurs în administrația publică, petitii.gov.ro cu inițiativele cetățenilor, pe domenii de interes, data.gov.ro ce facilitează accesul publicului la datele incluse în platformele de prezentate.

„Avem 25 de elevi de la clasele de matematică-informatică de la Liceul Tudor Vianu, Colegiul Național Elena Cuza, Colegiul Național George Coșbuc care timp de două zile au de rezolvat patru aplicații guvernamentale, respectiv site-uri care să asigure transparența pe zona de buget, petiții, angajați și angajări. Rezultatele vor fi prezentate duminică după amiază. Proiectul a fost gândit având la bază mai multe idei. Prima idee este aceea de a asigura un anumit tip de deschidere a Guvernului către elevi, către tineri, pentru a vedea cum anume se construiesc anumite politici guvernamentale. A doua idee este aceea de a da posibilitatea să participe la această construcție, pentru că aceste site-ui înseamnă de fapt punerea în practică a politici Guvernului de deschidere și transparență. Nu în ultimul rând, pentru ei, sunt elevi de la clasa a X-a până la a XII-a să înțeleagă mecanismele guvernamentale”, a declarat, sâmbără, ministrul Educației Remus Pricopie la Guvern cu prilejul lansării maratonului de programare (hackathon).

Ministrul a precizat că acțiunea nu va fi ultima de acest gen realizată de către Guvern, iar elevii și studenții vor mai fi implicați în astfel de proiecte.

„Nu este nici prima nici ultima acțiune de aceste gen. Elevii și studenții vor fi implicați în mai multe proiecte. Rezultatele muncii lor vor fi preluate apoi de către Guvern care le va implementa. De aceea ce fac acum elevii se vor ocupa consilierii de pe zona de IT de la Guvern care vor avea responsabilitatea să le pună în aplicare. Buget.gov.ro va fi un site pe care toate informațiile despre buget vor fi prezente. Pe angajați.gov.tro vor fi trecuți toți angajații Guvernului, inclusiv consilierii personali, la petiții.gov.ro într-un fel funcționează și astăzi. Cei care au ceva de reclamat, de sesizat într-un mod transparent postează pe site solicitarea care poate fi văzută de toată lumea, care devine oficială și care trebuie rezolvată în termen legal”, a mai spus Pricopie.

Potrivit ministrului, elevii lucrează voluntar în cele două zile și vor primii premii la final.

Pricopie a afirmat că cei 25 de elevi au fost selectați de către Inspectoratul Școlar al Municipiului București și liceele de la care provin.

„Sunt aici elevi cu rezultate foarte bune, nu doar la clasă ci și la olimpiadele internaționale de la liceele din București”, a spus demnitarul.

Întrebat dacă Guvernul face o economie folosind elevi pentru realizarea acestor aplicații, ministrul educației a spus că nu.

„Nu cred că problema principală aici este cea a economiei, cred că problema principală este să existe un anumit tip de interacțiune între diferitele etaje: avem zona de guvernare, care în general este privită ca una opacă, netransparentă, nu se știe ce se întâmplă în interiorul cutiei negre. Noi ne asumăm un alt tip de guvernare în care oamenii să vină sa vadă ce se întâmplă, cum se construiesc politicile. Problema principală nu este cea a economiei, ci a implicării lor”, a explicat ministrul.