Evoluția comerțului online în România, dezbătută la conferința Gândul E-commerce

Publicat: 23 03. 2015, 15:02
Actualizat: 29 03. 2019, 15:54

Gândul.info organizează conferința „E-commerce” marți, începând cu ora 09.30, în București, la hotelul J.W. Marriott, salon B, la care vor fi prezenți ca lectori reprezentanți ai autorităților și ai mediului de afaceri din comețul online.

La conferință vor fi prezenți ca lectori Bebe-Viorel IONICĂ – Secretar de Stat, Ministerul pentru Societatea Informațională; Cosmin COSTEA – E-business consultant, SAP; Violeta LUCA – Director Executiv, eMAG; Marius Alexandru DUNCA – Președinte, ANPC; Octavian BADESCU – Founder & Board Chairman, Sameday Courier; Andrei GEORGESCU – Managing Partner, White Image, Raluca GEORGESCU – Online Marketing & e-commerce Sales Director, F64 Studio și Andrei RADU – CEO & Founder, GpeC.

În 2014 eforturile jucătorilor care activează în domeniul comerțului online au fost ușor de remarcat, atât datorită diversificării ofertelor și stabilirii unor prețuri competitive, cât și grație băncilor, care au promovat intens plata cu cardul. Piața de e-commerce începe să crească vizibil și este practic imposibil să asistăm la o scădere, având în vedere evoluțiile internaționale.

Odată cu intrarea hipermarketurilor în zona de livrări online s-a înregistrat o diversificare a gamelor de produse ale unor jucători importanți, acest fapt fiind un indicator al creșterii concurenței, tendință care se va accentua si mai mult în 2015. Retailerii care nu vor intra, efectiv, în zona livrărilor online, cu siguranță vor plusa pe perfecționarea website-urilor proprii, a revistelor online sau a paginilor de social media, prin crearea de oferte speciale.

Actorii reprezentativi din online-ul românesc și magazinele tradiționale ar putea lua în calcul achiziționarea altor jucători de pe piață pentru a putea acoperi anumite nișe sau pentru a penetra anumite segmente de piață care oferă oportunități importante. Mai mult decât atât, există destul de multe zone care încă au nevoie de un jucător dominant. Așadar, ne putem aștepta la apariții surprinzătoare în anul curent.

Tema principală a acestei ediții a conferinței o reprezintă evoluția comerțului online în România. Astfel, alături de reprezentanții autorităților competente implicate în acest domeniu, precum și de reprezentanții mediului de afaceri, vor fi supuse dezbaterii teme precum: măsurile necesare pentru creșterea infrastructurii și dezvoltarea comerțului online, dinamica e-commerce-ului în România și ultimele tendințe din piață, investițiile realizate de companiile din domeniu, rețeta succesului în comerțul online – crearea campaniilor de impact și strategii eficiente de business, dar și provocările pe care le-au întâmpinat companiile care au trecut de la comerțul offline la cel online și cum au fost acestea rezolvate.

Alte teme de discuție vizează rolul ANPC și al Consiliului Concurenței în comerțul electronic – schimbări legislative și reguli noi, previzionarea nevoilor, obiceiurilor și percepțiilor consumatorilor finali, managementul clienților, abonaților și vizitatorilor, securitatea în mediul virtual și metode prin care poate fi câștigată încrederea consumatorilor, importanța structurii unui site de e-commerce și usurința de utilizare a acestuia, dar și modalități de maximizare a vânzărilor în domeniul comerțului electronic, necesitatea colaborării cu firmele de curierat pentru buna funcționare a business-ului și problema drepturilor de autor și legalitatea activităților. În final vor fi expuse exemple de succes de comerț online concepute și dezvoltate în România.

Conferința va fi moderată de Claudiu PÂNDARU – Director Editorial Mediafax Group.

Conferința este organizată de Gandul,info și are ca parteneri eMAG, Sameday Courier si SAP.

Mai multe detalii, agenda evenimentului și înscrierile pentru participare le puteți găsi pe website-ul: e-commerce-14011246″>http://conferinte.gandul.info/eveniment-e-commerce-14011246

Departamentul Economic, economic@mediafax.ro