Felul în care se predă în școli explică proliferarea meditațiilor, consideră Băsescu

Publicat: 15 02. 2012, 09:55
Actualizat: 19 06. 2012, 09:11
Președintele Băsescu a declarat, joi, în prezentarea concluziilor raportului despre educație, că felul în care se predă în școli explică proliferarea meditațiilor, un sistem paralel de formare ce înghite uneori resurse financiare pe familie mai mari decât alocațiile publice pentru formarea unui elev

Președintele Băsescu a declarat, joi, în prezentarea concluziilor raportului despre educație, că felul în care se predă în școli explică proliferarea meditațiilor, un sistem paralel de formare ce înghite uneori resurse financiare pe familie mai mari decât alocațiile publice pentru formarea unui elev

În discursul său, Băsescu s-a referit la slaba calitate a resurselor materiale și umane din învățământ. El a arătat că patru cincimi din clădirile în care se învață în mediul preuniversitar au cel puțin 40 de ani vechime, iar felul în care se predă în școli este considerat și de elevi și de familiile lor "vetust" și "insuficient".

„Așa se explică și de ce a proliferat sistemul meditațiilor, un sistem paralel de formare care înghite în unele cazuri resurse financiare per familie mai mari decât alocațiile publice pentru formarea unui elev", a spus Băsescu.

El a arătat că, astfel, familiile ajung să plătească educația de două ori, ca și contributori la buget și ca și clienți ai meditatorilor.

"Întrebarea simplă pe care trebuie să ne-o punem este următoarea: putem plăti de două ori o educație care produce, în medie, generații care, potrivit raportului, nu sunt pregătite de competiția cunoașterii? Răspunsul este categoric nu", a spus Băsescu. (Mediafax)