Germania vrea CENZURĂ pe Facebook. Reacția celei mai mari rețele de socializare din lume

Publicat: 28 08. 2015, 15:12
Actualizat: 25 03. 2019, 21:10

Grupurile rasiste și de dreapta din Germania, care acuza frecvent mass-media de cenzură în ceea ce le privește, au dezvoltat rețele puternice pe Facebook, unde numeroși „prieteni” își exprimă aprecierea, prin „like-uri”, față de comentarii jignitoare la adresa refugiaților care sosesc zilnic în această țară.

Ministrul german al Justiției, Heiko Maas, le-a scris șefilor din Germania și Europa ai Facebook, pentru a le cere o întâlnire, pe 14 septembrie, pentru a discuta despre acest subiect.

„Utilizatorii rețelei Facebook critică faptul că, în ciuda plângerilor făcute, compania nu previne în mod eficient mesajele și comentariile rasiste și xenofobe”, potrivit scrisorii obținute de DPA.

Maas a mai spus că utilizatorii au primit adesea mesaje potrivit cărora acele comentarii nu încălcau politicile comunității Facebook. De asemenea, acesta a spus că Facebook este obligat prin lege să șteargă comentarii care sunt considerate ilegale.

Facebook a declarat pentru DPA că se va întâlni cu ministrul german și că ia în serios aceste îngrijorări exprimate de Maas, dar nu a menționat dacă a fost de acord cu data propusă de acesta.

Un purtător de cuvânt al Facebook a declarat că mesajele rasiste nu sunt permise pe Facebook. „Facem apel la oameni să nu folosească platforma noastră pentru a răspândi ură”, a spus acesta.

Având în vedere că autoritățile din Berlin se așteaptă să primească până la 800.000 de cereri de azil politic, grupurile xenofobe s-au mobilizat, mai ales în estul Germaniei, în timp ce în restul țării se arată a fi mai tolerantă.

Germania a acționat rapid în a primi populație din Siria și alte zone afectate de războaie, însă le-a cerut refugiaților care sosesc din Balcani să se întoarcă în țările lor.

Anul trecut, grupul antiislamic Pegida a folosit Facebook ca principal canal pentru a organiza demonstrații săptămânale la Dresda.

Legislația germană nu cere comunităților online să filtreze mesajele de pe rețelele de socializare, dar le obligă să șteargă materialele considerate ilegale după ce companiile primesc plângeri în acest sens.