Giurgiu: Localnicii spun că pilotul mort la Comana ar fi vrut să fure mireasa, dar aceasta neagă

Publicat: 22 10. 2012, 15:52
Actualizat: 02 04. 2019, 05:06
Localnici din Comana, județul Giurgiu, unde un bărbat de 51 de ani a murit după ce s-a prăbușit cu avionul, susțin că pilotul ar fi fost băut și ar fi vrut să fure mireasa de la nunta din incinta aerodromului, la care participa, însă femeia neagă și spune că este o "minciună".

Localnici din Comana, județul Giurgiu, unde un bărbat de 51 de ani a murit după ce s-a prăbușit cu avionul, susțin că pilotul ar fi fost băut și ar fi vrut să fure mireasa de la nunta din incinta aerodromului, la care participa, însă femeia neagă și spune că este o „minciună”.

Oamenii susțin că Irina Cojocaru, soția proprietarului aerodromului, la a căror nuntă participa bărbatul de 51 de ani, a refuzat să-l însoțească pe acesta și să urce în aparatul de zbor, astfel că bărbatul a urcat în avion, și, la câteva minute, aparatul de zbor s-a prăbușit, transmite corespondentul MEDIAFAX.

„Așa s-a auzit pe aici că a vrut să fure mireasa, dar ea nu s-a urcat în avion și pilotul a plecat cu aparatul de zbor, însă, fiind noapte, nu a observat dâmbul din față, un deal practic, și a intrat direct în el. Era probabil băut, a fost mesean acolo, la petrecere”, a declarat un localnic din Comana.

Nunta, la care au participat aproximativ o sută de invitați, era a proprietarului aerodromului privat din Comana, județul Giurgiu, Marian Cojocaru, de 40 de ani, iar mireasa, Irina Cojocaru, medic de profesie, a acordat primul ajutor medical bărbatului rănit.

Avionul a căzut pe un mal de pământ fără să explodeze la impactul cu solul, fiind avariat în proporție de 70 la sută, după o primă evaluare.

Irina Cojocaru spune că acuzațiile potrivit cărora pilotul ar fi vrut să o fure cu avionul sunt „invenții”, susținând că între ea și bărbat nu a avut loc un asemenea dialog.

„După ce a căzut avionul, am discutat cu pilotul, era coerent. Eu am terminat medicina, dar am practicat doar rezidențiatul și i-am acordat îngrijiri medicale rănitului în primele minute, l-am scos de acolo. Eu am dubii în ceea ce privește diagnosticul pus, că ar fi fost în stare gravă. Pacientul a fost preluat de o ambulanță venită după 20 de minute, doar cu o asistentă, mi-a spus că nu simțea picioarele, pierduse sânge, iar la Adunații Copăceni, pe DN 5, salvarea s-a întâlnit cu cea a SMURD, care l-a transportat la Bagdasar Arseni. S-a vorbit la spital, am vorbit și cu soția lui și cu prietenii aflați la spital, nu s-a spus niciun moment că sunt leziuni incompatibile cu viața și că se va reface în șase luni. Toate informațiile arătau că totul este ok, apoi am aflat că nu mai e stabil hemodinamic, că au vrut să-l opereze, dar nu au mai reușit deoarece avea hemoglobină mică, că era la Terapie Intensivă”, a spus Irina Cojocaru.

Aceasta mai spune că informația potrivit căreia pilotul ar fi vrut să fure mireasa este „o aberație”.

„Noi nu găsim o explicație pentru faptul că s-a ridicat de la masă și a plecat. Nu am luminat cu mașinile pista, așa cum s-a mai spus, ca să poată zbura, totul este o minciună. Este ceva inexplicabil, era un pilot experimentat, a efectuat multe zboruri, nu știu cum a ajuns să facă așa ceva, se pare că a fost indisciplinat de data asta, probabil că a consumat băuturi alcoolice, dar nu știu sigur. Noi l-am fi oprit dacă l-am fi văzut, dar eram înăuntru, nu am știut, nu am auzit zgomot de avion, la nuntă au fost o sută de persoane, dar atunci când s-a întâmplat nenorocirea mai erau 60-70 de oameni. Nu cred că a vrut să facă o surpriză, cine l-ar fi văzut, repet, toată lumea era înăuntru, nu am găsit o explicație. Aș fi izbucnit în râs dacă mă invita să mă fure cu avionul, nu este adevărat ce se spune, nu am avut o asemenea discuție, sunt minciuni”, a spus soția proprietarului aerodromului de la Comana.

Aceasta a mai spus că fiica pilotului mort se va ocupa de funeraliile bărbatului, care va fi înmormântat în localitatea natală, alături de părinții săi.

„Au fost la nuntă trei avioane, invitați care au venit legal cu aparatele de zbor, s-au cazat la pensiune, toți urmau să plece a doua zi”, a mai declarat Irina Cojocaru.

Pilotul, Gelu Frunză, nu avea brevet de zbor pe timp de noapte, avionul prăbușit fiind unul sportiv, de tip ATEC 122 Zephir, cu numărul YR 5083 și aparținea pilotului, instructor de zbor la un club privat.

El a decolat cu avionul de pe Aeroportul Clinceni sâmbătă, în jurul orei 18.00, pentru a ajunge la o petrecere organizată de proprietarul aerodromului Comana. La un moment dat, în timpul evenimentului, Gelu Frunză a dispărut de la petrecere fără să anunțe gazdele.

Proprietarul Clubului Sportiv Moto Fly Ro, care este și deținătorul aerodromului Comana, Marian Cojocaru, a spus că nici el, nici ceilalți participanți la petrecere nu l-au văzut pe Gelu Frunză plecând.

Cojocaru a mai spus că aerodromul Comana era închis în momentul prăbușirii avionului.

Reprezentanții Clubului Sportiv Moto Fly Ro spun că în momentul în care bărbatul a fost preluat de ambulanță acesta ar fi avut răni ușoare, respectiv o ruptură femurală, însă polițiștii afirmă că pilotul era în stare gravă.

„Pilotul a fost rănit grav, a suferit politraumatisme, șoc traumatic, șoc hemoragic, fracturi la bazin, picioare, gambe, ulterior a decedat la spital”, a declarat purtătorul de cuvânt al Poliției Județene Giurgiu, Cristian Șuță.

Cristian Șuță a spus că pilotul a căzut cu aparatul de zbor ultraușor la aproximativ 30 de metri distanță de aerodromul Comana.

Pentru avioanele ultraușoare zborul este permis numai ziua și în condiții meteorologice normale.

„Zbor neautorizat noaptea cu o categorie de avion care nu are voie să zboare noaptea. Pilotul a lovit cu planul stâng un dâmb și vegetația care se afla pe acesta. Lovitura a dus la prăbușirea aeronavei și distrugerea acesteia”, a spus Sorin Cimpoeru, de la Centru de Investigații și Analiza pentru Siguranța Aviației civile.

Avionul de mici dimensiuni pilotat de Gelu Frunză s-a prăbușit, sâmbătă noapte, în apropierea aerodromului Comana din județul Giurgiu.

În 5 mai 2010, un avion ultraușor de tip Zephyr 2000, pilotat tot de Gelu Frunză, a aterizat de urgență pe Aerodromul Clinceni, după ce rămăsese fără roata de la aripa stângă în timpul decolării. Frunză a fost nevoit atunci să survoleze pista timp de aproape trei ore pentru a consuma benzina, astfel încât să evite un incendiu la contactul cu solul. În avion se aflau pilotul și o femeie care lua lecții de pilotaj.

Gelu Frunză era managerul unei firme de IT din Capitală, un pilot cu experiență pe avioane ultraușoare, având calificativul de pilot instructor.