JAF ca-n codru la o bancă din Iași. Cum au reușit doi angajați să fure 2 MILIOANE de lei cash

Publicat: 05 03. 2019, 15:14

Cei doi angajați ai băncii sunt acuzați de delapidare, după ce ar fi furat peste 2 milioane de lei în perioada 2014 – 2017, scrie Ziarul de Iași.

În tot acest timp, cei doi au reușit să-și ascundă urmele modificând etichetele de pe sacii cu bani sau schimbând datele din sistemul informatic al băncii.

Surse judiciare au explicat că cei doi inculpați au fost gestionari în tezaurul BRD Iași, loc în care manipulau sume foarte mari de bani. Ei sunt bănuiți că, în perioada 2014 – 2017, în mai multe rânduri, ar fi sustras suma totală de 2 milioane de lei.

„Au ascuns lipsa acestei sume de bani prin înlocuirea etichetelor ori­ginale ale sacilor cu bani cu alte etichete ce indicau o valoare mai mare”, au explicat surse judiciare. Aceleași surse au precizat că, în iulie 2017, Benonie Bucurel (n.r. foto) ar fi încărcat fictiv soldul sucursalei BRD Iași, fraudând sistemul informatic al băncii.

Concret, pentru suma de 500.000 de lei, angajatul ar fi efectuat schimbare de cupiură. Ar fi păstrat în sistem numărul efectiv de bancnote, însă le-a schimbat fictiv valoarea în așa fel încât soldul fizic al tezaurului să coincidă cu structura soldului scriptic.

Săptămâna trecută, Serviciul de Investigații Criminale a citat la audieri doi angajați ai BRD, ambii fiind reținuți pentru 24 de ore. Benonie Bucurel (n.r. foto) și Narcis Eduard Lontcovschi au fost plasați ulterior sub control judiciar. Timp de 60 de zile, suspecții nu au voie să mai desfășoare activități de gestionare a banilor.

BRD a descoperit neregulile anul trecut și a sesizat autoritățile, care au început la acel moment ancheta in rem. Aceștia au fost prinși când reprezentanții băncii au vrut să alimenteze cu bani mai multe bancomate.

BRD: Niciun client nu a fost afectat de acest eveniment

Reprezentanții BRD au trasmis că acest eveniment nu a afectat niciun client al băncii.

„Cercetarea penală are într-adevăr la bază o sesizare formulată de bancă. În privința măsurilor luate, banca a remodelat respectivul flux de lucru, independent de frauda în speță, ceea ce face imposibilă, în prezent, producerea unei situații similară celei prezentate organelor de cercetare penală. Precizăm că fapta penală sesizată nu are nicio legatură cu relația client-bancă, și că niciun client nu a fost afectat de acest eveniment”, a precizat Traian Traicu, șeful departamentului media din cadrul BRD.

Foto: Benonie Bucurel/ Facebook