Jennifer Beck, expert media britanic, pentru gândul: „Ziarele nu vor muri”

Publicat: 27 03. 2014, 19:09
Actualizat: 19 05. 2015, 09:22

Prezentă la Zilele Cercetării Media de la București, eveniment organizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT), Jennifer Beck a declarat într-un scurt interviu pentru gândul că ziarele în varianta print se vor reprofila.

„Ziarele au devenit din anumite puncte de vedere asemenea revistelor, cu secțiuni pe care înainte nu le găseai. De exemplu, au secțiuni de travel, de gătit, de grădinărit, iar toate lucrurile pe care le găseam în weekend la televizor, le găsim acum în ziar”, a spus Jennifer Beck.

Aceasta susține că ziarele, la fel ca și jurnaliștii, s-au adaptat la realitățile din piață și cuprind mai mult povești sau au alte abordări. „Cred că acum ziarele nu mai cuprind știri, pe care le vedem la televizor sau online, ci  vin cu alte aborări, au povești mai lungi, documentare.

Ziarele nu vor dispărea cu siguranță. Acum patru ani era o estimare că ziarele vor dispărea în următorii cinci ani, dar nu cred că se va întâmpla. Cred că vor exista dintotdeauna ziare în mixajul media, chiar dacă, să zicem, că ziarele care apar în fiecare zi vor deveni ziare de weekend, când oamenii au mai mult timp să citească. Cred că jurnalismul de calitate se va muta în mare parte online, dar cred că va exista și print. Nu văd ca print-ul să dispară complet”, a spus Jennifer Beck.

Declarațiile au fost făcute în contextul în care ultimele datele ale Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT) arată că numărul utilizatorilor de internet din România  a crescut de la  1.774.000, în 2002,  la 6.468.000. Datele arată că 54% din oameni utilizează zilnic internetul, iar 35% dintre utilizatori accesează internetul de pe telefonul mobil. Internetul este accesat de utilizatori educați: 44% din utilizatorii de internet au absolvit liceul, 32% au studii superioare, iar 25% au mai puțin decât liceul.

Jennifer Beck a fost director de marketing al cotidianul „The Observer”, a condus Beck Consultancy timp de 12 ani, având clienți precum BBC, Guardian, Times si IPC,  Head of Media la TNS UK, unde a livrat primele studii TouchPoints și BARB 2010.