Ministerul Dezvoltării Regionale si Turismului (MDRT) a transmisvineri o scrisoare oficială celor două firme internaționale care aucreat brandul turistic al României – THR Asesores en Turismo,Hoteliere y Recreacion SA și Taylor Nelson Sofres SA – în caresolicită „de urgență” explicații cu privire la frunza dinreprezentarea vizuală a brandului, despre care presa a relatat căeste aproape similară, „ca formă și compoziție, cu un al logocomercializat pe internet”.
MDRT informează, într-un comunicat de presă, că prevederilecontractului semnat cu cele două firme garantează originalitateaelementelor ce compun brandul turistic precum și faptul că acesteanu aduc atingere prevederilor legislației române, comunitare sauinternaționale.
„MDRT nu a efectuat nicio plată către THR-TNS si nici nu vaefectua plăti în cadrul acestui contract, până la clarificareaacestor aspecte”, se precizează în comunicatul MinisteruluiTurismului.
Un site românesc a prezentat joi mai multesimilitudini între logo-ul din brandul turistic lansat joi laShanghai și cel al unui proiect englezesc de autobuzeecologice, care ar fi costat 250 de dolari.Unul dintre elementele logo-ului, care reprezintă o frunză, esteaproape identic ca formă și culoare în cele două imagini. Deasemenea, sub frunză apare, în ambele cazuri, o linie desenatăaproape la fel, dar de culori diferite. Totodată, presa a relatatcă aceeași frunză poate fi cumpărată, de pe un site despecialitate, cu doar 0,73 lei.
Logo-ul și sloganul lansate la Shanghai au costat aproape900.000 de euro. Crearea și promovarea brandului turistic,finanțate din fonduri europene, fac parte dintr-un proiect depromovare a potențialului turistic al României, pentru care suntalocați 75 milioane de euro până la finalul anului 2013.
Ministrul Dezvoltării Regionale și Turismului Elena Udrea adeclarat joi la Shanghai, întrebată dacă logoul brandului turistical României a fost preluat de pe internet, că nu știe cum s-alucrat la brand și că acesta a fost predat ministerului odată cudrepturile de autor asupra lui.
Citește și
Frunzade promovare turistică seamănă cu frunzaaltora
Cum auexplorat chinezii brandul turistic lansat de Elena Udrea. De ce alipsit Băsescu
Lansarea branduluituristic al României la Shanghai, în imagini – GALERIEFOTO