Narcis Neaga, cercetat pentru abuz în serviciu, a devenit membru al consiliului CNAIR. Asociația Pro Infrastructură: „Conducerea lui a fost cea mai nocivă”

Publicat: 02 03. 2018, 10:30

„Pe 01.03.2018, Narcis Neaga a fost numit membru în Consiliul de Administrație al CNAIR de către conducerea Ministerului Transporturilor. Acesta a fost Director General CNAIR în perioada 2012-2015. Din punctul nostru de vedere, perioada în care Narcis Neaga a condus Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a fost cea mai nocivă pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din România din ultimii ani”, se arată într-un comnicat de presă al Asociației, postat pe pagina de Facebook.

Asociația Pro Infrastructură enumeră cele mai dezastruoase „realizări” ale lui Narcis Neaga, printre care și deschiderea circulației pe lotul 3 al Autostrăzii A1 Orăștie-Sibiu, care „s-a făcut prin mușamalizarea sutelor de defecte tehnice, fapt ce a dus la vestita demolare pe 200 de metri (la „groapă”) și închiderea circulației pentru un an de zile, timp în care au murit mai bine de 10 persoane pe drumul național paralel (DN1)”.

„Lansarea licitațiilor pentru loturile 2, 3 și 4 ale Autostrăzii A1 Lugoj-Deva s-a făcut fără a avea acordul de mediu revizuit, fapt care a creat problema tunelurilor de pe lotul 2 (blocaj încă nerezolvat). În plus, s-au lansat aproximativ 20 de licitații pentru pregătirea unor proiecte de autostrăzi și drumuri expres, anulate în marea lor majoritate. Nici proiectul A1 Sibiu-Pitești nu a scăpat: licitația pentru revizuirea studiului de fezabilitate s-a lansat la un preț derizoriu, ignorând avertismentele Comisiei Europene, fapt ce a dus la rezilierea contractului în anul 2017”, potrivit sursei citate.

Totodată, acuză Asociația Pro Infrastructură, ideile „geniale” ale dlui Neaga de a construi în concesiune sau parteneriat public privat – PPP Autostrada A0 Sud și Autostrada A12 Craiova-Pitești au tergiversat implementarea acestor investiții.

„Tot în timpul „erei” Neaga s-a ratat (pentru a treia oară) realizarea Autostrăzii A3 Comarnic-Brașov prin PPP, autoritățile fiind nevoite să rezilieze contractul semnat cu asocierea câștigătoare. Nu în ultimul rând, rezilierea defectuoasă a contractului cu Bechtel (în 2013) a dus la apariția proiectului separat pentru podul Gilău, un ciot de nici 800 de metri care a transformat lotul Gilău-Nădășelu în autostradă-muzeu și care va fi gata abia în toamna acestui an. Dezaprobăm categoric decizia ministrului Lucian Șova de a oferi un post în Consiliul de Administrație al CNAIR acestui individ și ne exprimăm speranța că își va reconsidera poziția în cel mai scurt timp”, mai transmite Asociația Pro Infrastructură.

Narcis Neaga este cercetat de DNA pentru abuz în serviciu referitor la un contract privind autostrada Sibiu – Orăștie.