O parte din epava planorului prăbușit în Masivul Postăvarul a fost ridicată cu un elicopter

Publicat: 07 12. 2015, 12:30

Potrivit purtătorului de cuvânt al Inspectoratului de Jandarmi Județean Brașov, Ciprian Aldea, epava a fost împărțită în două colete pentru a fi ridicată cu ajutorul unui elicopter, primul colet, de dimensiuni mai mici, fiind ridicat în cursul zilei de sâmbătă.

„A fost ridicat doar coletul mai mic cu ajutorul unui elicopter. S-a încercat și ridicarea celuilalt colet, care este mai mare, dar din cauza curenților de aer și a greutății coletului nu s-a reușit. Coletul o să fie împărțit în două colete mai mici pentru a putea fi ridicate mai ușor. Așteptăm să fim anunțați când se vor ridica, probabil în zilele următoare”, a spus reprezentantul IJJ Brașov.

Planorul pilotat de Mircea Crăciun a decolat în 6 august de pe aerodromul Aeroclubului Ghimbav, fiind remorcat în Masivul Postăvarul, de unde a fost lansat în vederea efectuării unui zbor de agrement, fără a reveni ulterior la sol.

Epava aparatului de zbor dispărut a fost găsită în 21 noiembrie, în zona Muchia Cheii, din Masivul Postăvarul, de niște turiști care a anunțat la 112 că a văzut bucăți dintr-un planor.

În interiorul epavei, a fost găsit cadavrul în stare avansată de descompunere al pilotului Mircea Crăciun.

La sfârșitul lunii noiembrie, Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Brașov a anunțat că, potrivit raportului întocmit de către medicii legiști, pilotul Mircea Crăciun a murit în urma accidentului aviatic, din cauza multiplelor fracturi la cap, bazin și picioare.

În urma concluziilor preliminare privind decesul pilotului Mircea Crăciun, raportul autopsiei arată că moartea acestuia „a fost violentă și s-a datorat unui politraumatism prin accident aviatic”.

Familia planoristului a decis ca trupul acestuia să fie incinerat.

Inspectoratul General pentru Situații de Urgență anunța că Masivul Postăvarul a fost inclus de mai multe ori, în cursul verii, în arealul de căutare, într-o zonă care a depășit o mie de hectare, însă aparatul de zbor nu a putut fi identificat atunci din cauza desimii pădurii. Zona respectivă a fost verificată atât cu forțe la sol, inclusiv cu alpiniști, în zonele abrupte, cât și cu elicoptere și drone.