Pasiunea românilor pentru călătorii saltă vânzările în turism. Ce destinații aleg turiștii în acest an

Publicat: 21 01. 2017, 15:53
Actualizat: 02 10. 2018, 08:03

„A fost un an destul de bun pentru turism, în ciuda tututor previziunilor sumbre, după atacuri și atentate, evenimente care ne-au pus în situația să oferim destinații noi, din vestul Europei”, declară Dan Goicea, manager Cocktail Holidays.

Compania a deservit anul trecut un număr de peste 21.000 de turiști, în creștere cu 5% față de 2015. Cei mai mulți au preferat destinții ca Grecia, Spania, Portugalia, Croația, Muntenegru și Turcia. Pachetul mediu cu avionul și toate taxele incluse pentru Grecia a fost anul trecut de 600 de  euro/persoană, pentru Portugalia de 800 de euro/persoană, pentru Spania de 700 de euro/persoană, iar pentru Turcia de 650 de euro/persoană.

Circuitele organizate de Cocktail Holidays în Portugalia, Israel, Scandinavia, Thailanda, Turcia, Maroc s-au ridicat anul trecut cu 5%, pachetele sociale, fără limită de vârstă, au crescut cu 10%, în timp ce cererea pentru vacanțe exotice, pentru destinații precum Madeira, Zanzibar, Sri Lanka, Thailanda și Maldive, la un tarif mediu de 1.760 de euro/persoană, a crescut cu 10%.

Destinațiile preferate de turiști pentru 2017 sunt: Grecia (insulele Kos, Creta, Rodos, Santorini, Mykonos, Corfu, Zakynthos), Spania (Tenerife, Mallorca, Costa Brava, Costa del Sol, Costa Blanca), Portugalia (Algarve), Turcia (Antalya și Bodrum) si Muntenegru, pentru care Cocktail Holidays a programat zboruri charter din București, Cluj-Napoca, Iași și Timișoara, dar și România, pentru care turoperatorul estimează o creștere mai mare a vânzărilor datorită acordării tichetelor de vacanță cu valoare de 1.450 de lei pentru fiecare bugetar.

„Suntem încă în perioadă de Early Booking și cele mai multe rezervări s-au făcut pentru Grecia, Spania și Portugalia în cazul destinațiilor externe, românii fiind deja conștienți de avantajele rezervării din timp. Însă, pentru că tot mai mulți dintre ei au două sau trei vacanțe pe an, anul acesta ne așteptăm la o creștere a cererii pentru destinațiile interne”, precizează Dan Goicea.