PATINUAR, nu PATINOAR! Un exercițiu ÎNȚELES GREȘIT aruncă oprobiul public asupra învățătorului din Iași

Publicat: 06 03. 2019, 04:00

Cei 23 de părinți, semnatari ai comunicatului de presă transmis Mediafax, îl acuză pe Ionel Tarnoveski, tatăl elevului care a făcut publică o lucrare corectată „greșit” de învățătorul copilului său, că ar fi acționat cu rea-voință pentru a-l denigra. Ei adaugă că părintele a avut o atitudine agresivă față de dascăl și că acesta nu participă la întâlnirile organizate periodic la școală.

„În data de 26 octombrie 2017, domnul Tarnoveski Ionel, a intrat în lasă, a țipat la domnul învățător și i-a adresat cuvinte urâte, jignitoare, fiind foarte violent, atât fizic, cât și verbal”, afirmă părinții elevilor de la Colegiul „Mihai Eminescu”.

Aceștia au făcut public exercițiul integral pe care ar fi trebuit să îl rezolve elevii. Enunțul exercițiului era: „Copiați, apoi corectați textul alcătuit de Maria după ilustrațiile din manual”.

Astfel, copii aveau de transcris un text cu greșeli, pe care apoi să îl scrie din nou corect, iar din fotografiile făcute publice de tatăl elevului, rezultă că exercițiul scris de copil este incomplet și greșit rezolvat. În loc să-l copieze cu greșeli și apoi să-l corecteze, băiatul l-a scris direct corectat.

Totodată, părinții elevilor îl acuză pe Ionel Tarnoveski că „a expus copiii unei stări de tensiune și traumă psihică” și anunță că se vor adresa Inspectoratului Școlar Județean Iași pentru a lua măsuri legale pentru „înlăturarea acestui factor destabilizator”.

De asemenea, aceștia critică antepronunțarea ministrului Educației, Ecaterina Andronescu, care „fără a verifica informațiile, a contribuit la tăvălugul pe care mass-media l-a antrenat împotriva acestui dascăl”.

Și reprezentanții Uniunii Sindicatelor Libere din Învățământul Preuniversitar (USLIP) Iași îi iau apărarea învățătorului de la Colegiul „Mihai Eminescu”, invocând o abordare „rău-voitoare„.

USLIP Iași a transmis, marți, printr-un comunicat de presă, că exercițiul efectuat de învățător trebuie cercetat în integralitate, deoarece scoaterea din context poate duce la interpretări eronate.

„Chiar dacă am putea vorbi de o greșeală a cadrului didactic, ni se pare inadmisibilă maniera de a aduce în fața opiniei publice viața profesională a unui om pentru a fi lovită cu „pietre”, afirmă reprezentanții USLIP Iași.

Potrivit documentului, până în prezent, cariera dascălului a fost „ireproșabilă„, fiind respectat deopotrivă de colegi, părinți și elevi.

Totodată, reprezentanții USLIP vorbesc despre „derapaje comportamentale” în cazul tatălui elevului a cărui lucrare a fost corectată greșit, fiind invocat chiar „un istoric al relației școală-părinte marcat de violență din partea ultimului”, precum și faptul că acesta ar fi fost „în atenția organelor de cercetare pentru agresiuni la adresa cadrelor didactice”.