Patriarhia răspunde ANAT și își laudă „marfa”. Târguială pe costul pachetelor turistice pentru Israel

Publicat: 15 11. 2013, 18:58
Actualizat: 06 02. 2019, 02:03

Pachete turistice în Israel ale Paralela 45 sunt cu 23% mai scumpe decât pelerinajele organizate în Israel de Basilica Travel, agenția Bisericii, se arată într-un comunicat al Patriarhiei transmis MEDIAFAX, după ce Alin Burcea i-a acuzat pe preoți că organizează excursii mai scumpe decât agențiile.

Astfel, potrivit Patriarhiei, un pelerinaj de 7 zile și 6 nopți în Israel, organizat de Basilica Travel, costă 695 de euro, cu toate costurile incluse, taxe de aeroport, prețul biletelor de intrare la obiectivele vizitate, asigurare de sănătate, microbuze pentru deplasarea pe Muntele Taborului etc.

„În plus, fiecare pelerin primește gratuit în momentul înscrierii în pelerinaj Sfânta Scriptură, un DVD care conține filmul documentar Pelerini în Țara Sfântă și o broșură cu informații și explicații de la fiecare obiectiv religios inclus în program”, se arată în comunicatul Biroului de presă al Patriarhiei .

Potrivit sursei citate, un pelerinaj de 6 zile și 5 nopți în Israel organizat de Paralela 45 costă 555 de euro, fără taxe de aeroport (în valoare de 160 de euro), asigurare medicală (10 euro), microbuze pentru deplasarea pe Muntele Taborului (5 euro).

„Dacă adăugăm costurile neincluse în prețul inițial al pelerinajului de către Paralela 45, constatăm că prețul real al unei excursii în Israel organizată de această agenție de turism este de 730 euro pentru un program cu o zi în minus față de cel oferit de Basilica Travel. În concluzie, prețul pachetelor turistice în Israel oferite de Paralela 45 sunt cu 156 de euro (cu 23%) mai scumpe decât pelerinajele organizate în Israel de Basilica Travel. Așa se explică faptul că tot mai mulți români aleg să meargă în pelerinaj cu birourile de pelerinaj ale Patriarhiei Române, deoarece plătesc mai puțin pentru ofertă de servicii net superioare celor oferite de agențiile de turism (preot însoțitor, asistență religioasă și spirituală, participarea la Sfânta Liturghie)”, se mai arată în comunicat.

În replică, Alin Burcea, proprietarul agenției Paralela 45 și prim-vicepreședintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT), a afirmat că de pe site-ul Basilica Travel au dispărut în ultimele două zile ofertele de 780 de euro pentru un pelerinaj în Israel și fotografia patriarhului, care promova aceste excursii.

„Mă simt măgulit de faptul că Patriarhia vorbește despre Paralela 45. Înseamnă că cei 23 de ani de activitate nu au fost degeaba. Ceea ce mă întristează este faptul că sfinții părinți nu au înțeles nimic din reproșurile noastre, ale ANAT, nu ale lui Alin Burcea: Etica și Morala! Este etic și moral să vinzi excursii în bisericile din România? Este etic și moral să fie porțile bisericilor tapetate cu programe de excursii? Este etic și moral să se interzică prin ucaz patriarhal să se organizeze excursii de către preoți, altfel decât prin Basilica Travel?”, a spus Burcea.

El le-a recomandat „sfinților părinți” să mediteze la problemele de etică și morală.

„Între timp, Autoritatea Națională pentru Turism va verifica licențele și brevetele la toate centrele de pelerinaj din România și la toate unitățile de cazare ale Bisericii”, a adăugat el.

Burcea a declarat miercuri într-o conferință că preoții înalcă etica atunci când profită de enoriași pentru a-i atrage în diverse excursii, care sunt mai scumpe la ei decât prin agențiile de turism, pentru că banii trebuie să ajungă până la episcop. El a mai spus că prețul unui pachet pentru Israel este de 700 de euro la o agenție, iar „la preoți” se vinde cu 780 de euro.