Pe podul CFR Cârcea sunt restricții de circulație de 5 km/h. Sindicaliștii: Să meargă DIRECTORII cu viteza asta

Publicat: 10 09. 2018, 17:09

This browser does not support the video element.

Sindicate: Pe podul CFR Cârcea n-au decât să meargă directorii cu 5 km/h; rețeaua e subfinanțată

Podul de cale ferată Cârcea, din apropierea Craiovei, prăbușit în 12 august și redat circulației pe 4 septembrie, are restricții de 5 km/h, astfel că liderii sindicatelor feroviare spun că pe el ar trebui „să meargă directorii” și arată că bugetul CFR pe 2018, de 1,1 miliarde de lei, este insuficient.

„Între Craiova și Filiași sunt deja peste 60 de puncte cu restricții la 5-10 km/h. Acum, se adaugă și podul Cârcea – l-au reabilitat, într-adevăr, dar se merge doar cu 5 km/h. N-au decât să meargă directorii generali din Căile Ferate pe-acolo”, a declarat Iulică Măntescu, președintele Federației Mecanicilor de Locomotivă.

Potrivit liderului sindical, sistemul feroviar are un buget total de 1,1 miliarde de lei pentru anul 2918, bani care nu sunt suficienți pentru a acoperi toate necesitățile companiilor de profil. Din acest buget, CFR SA are alocată, pentru reparațiile curente la calea ferată, suma de 39,9 milioane de lei, față de 89,8 milioane de lei în 2017.

În data de 12 august, trenul operatorului privat de marfă Grup Feroviar Român (GFR) a deraiat pe firul I al viaductului Cârcea, după ce mecanicul de locomotivă a depășit semnalul de circulație aflat pe culoarea roșie și a intrat pe firul închis pentru lucrări. După aproape o lună de reparații, pe 4 septembrie, CFR SA a redat circulației viaductul afectat.

„Menționăm faptul că, o dată cu finalizarea intervențiilor în zona viaductului Cârcea și restabilirea circulației pe un sens, reprezentanții CFR SA vor începe procedurile pentru scoaterea acestui obiectiv din programul de reparații în care era inclus, de identificare a sursei de finanțare pentru continuarea lucrărilor și includerea obiectivului în programul de reparații de anul viitor”, a comunicat la momentul redeschiderii circulației, administratorul infrastructurii feroviare.