Peste jumătate dintre copiii României s-au confruntat cu asta în pandemie. Totul are legătură cu utilizarea excesivă a tehnologiei

Publicat: 06 08. 2020, 16:47
Actualizat: 06 08. 2020, 16:55
Mai bine de jumătate (54,7%) dintre copiii României consideră utilizarea excesivă a tehnologiei un risc major întâmpinat în perioada pandemiei / Sursă foto: Pixabay / caracter ilustrativ

Mai bine de jumătate (54,7%) dintre copiii României consideră utilizarea excesivă a tehnologiei un risc major întâmpinat în perioada pandemiei, printre celelalte riscuri identificate de un ONG de la noi din țară numărându-se și informaţiile false (39,5%), respectiv bullying-ul online (25,8%).

Potrivit datelor studiului „Impactul Covid-19 asupra copiilor din România”, realizat pe un eșantion de 5.000 de copii, izolarea din perioada stării de urgență, coroborată cu închiderea școlilor și mutarea cursurilor în mediul online au crescut simțitor timpul pe care copiii au fost nevoiți să îl petreacă pe internet, precum și riscurile la care aceștia se expun.

În plus, 32,4% dintre copiii participanți la cercetare au recunoscut că au avut neînțelegeri cu părinții, legate de activitatea pe internet sau de timpul petrecut online.

La rândul lor, părinții beneficiari ai programului „Ora de Net” enumeră printre cele mai mari provocări întâmpinate în gestionarea internetului în familie timpul excesiv online, lipsa abilităților digitale și realizarea cu succes a lecțiilor online.

Utilizarea corectă a tehnologiei în familie

În condițiile în care impactul masiv pe care l-a avut pandemia asupra felului în care este utilizată tehnologia în familie, Organizația Salvați Copiii și Huawei vin în sprijinul părinților prin lansarea seriei de conferințe „Copilăria în era digitală”.

Acestea au rolul de a-i ajuta pe părinți să înțeleagă mai bine provocările mediului online și de a-i susține cu informații și resurse astfel încât să poate gestiona corect utilizarea dispozitivelor digitale în familie.

„Internetul a schimbat fundamental lumea în care trăim, iar evenimentele ultimelor luni au accelerat ritmul în care am devenit cu toții mai legați de noile tehnologii pentru a lucra, învăța și chiar interacționa cu ceilalți”.

Copiii, prin închiderea școlilor și mutarea cursurilor online, au fost extrem de afectați de noua realitate, iar părinții au fost puși adesea în situația de a nu ști cum să gestioneze relația cu aceștia din perspectiva cursurilor, socializării și riscurilor din mediul online.

„De aceea, am adus împreună psihologi, specialiști în educație și bloggeri cunoscuți, pentru a prezenta puncte de vedere complementare și sfaturi utile pentru părinți, astfel încât să îi ajute să depășească cât mai ușor această perioadă. Ne dorim să îi sprijinim pe copii astfel încât să poată profita de oportunitățile mediului online, fiind în același timp protejați de riscuri”, a declarat Gabriela Alexandrescu, Președintele Executiv al Organizației Salvați Copiii.

În cadrul conferințelor online vor fi abordate, alături de părinți și specialiști, patru dintre cele mai importante subiecte ale momentului. Vorbim în acest context de Știrile false, Cyberbullying-ul, Timpul excesiv petrecut online și Școala Online.

Întâlnirile, ce pot fi urmărite live pe pagina de Facebook a organizației citate, sunt programate la sfârșitul lunii iulie și pe parcursul lunii august. Participarea este gratuită.

Impactul ONG-urilor în domeniul educației în timpul pandemiei COVID-19

În perioada pandemiei, cu toate că activitatea lor a fost afectată, ONG-urile din educație au contribuit pe diferite planuri și au compensat, atât cât a fost posibil, lipsa de servicii integrate la nivel local pentru beneficiari din categorii vulnerabile.

Pentru a pune în evidență această contribuție, în perioada 18 mai – 15 iunie 2020, Federația Coaliția pentru Educație, cu sprijinul Organizației Umanitare CONCORDIA, a realizat o cercetare exploratorie la care au luat parte 64 de ONG-uri.

Potrivit rezultatelor obținute, principalele proiecte și inițiative educaționale derulate de majoritatea ONG-urilor respondente în timpul pandemiei au vizat oferirea de asistență și suport educațional pentru beneficiari (69%) și dezvoltarea și oferirea spre utilizare de resurse pentru învățarea la distanță precum tutoriale, ghiduri, resurse educaționale deschise etc. (63%).

Organizațiile participante la sondaj au oferit peste 35.000 de ore de asistență și suport educațional și au dezvoltat 460 de resurse educaționale pentru învățarea la distanță pentru peste 117.000 elevi. Peste 15.000 de profesori, beneficiari ai activităților ONG-urilor din educație, au luat parte la peste 1700 de ore de formare. La nivelul unităților de învățământ, aproape 4000 dintre acestea au beneficiat de sprijin din partea ONG-urilor respondente.