Ploieștenii rămân în continuare fără apă caldă. Compania Veolia nu are intenția de a redeveni furnizor de apă caldă și căldură pentru Municipiul Ploiești

Publicat: 08 09. 2022, 16:05
Foto: Pixabay - caracter ilustrativ

Deși a trecut mai bine de o lună de când locuitorii din Municipiul Ploiești au rămas fără apă caldă după ce după ce operatorul a sistat serviciul invocând necesitatea unor lucrări, vechiul furnizor, compania Veolia, neagă informațiile apărute în spațiul public potrivit cărora este posibil să preia serviciul de alimentare cu energie termică a orașului.

Reprezentanții companiei au emis un comunicat de presă în care spun că totul este o speculație, compania neavând intenția de a redeveni furnizor de apă caldă și căldură pentru Municipiul Ploiești.

”Ca urmare a unor speculații recente apărute in spațiul public cu privire la posibilitatea preluării de către Veolia a serviciilor de furnizare a apei calde și energiei termice in municipiul Ploiești, revenim cu următoarele precizări:

Veolia anunță că informațiile potrivit cărora este posibilă preluarea serviciului de alimentare cu energie termică reprezintă o speculație, compania neavând intenția de a redeveni furnizor de apă caldă și căldură pentru Municipiul Ploiești.

În plus, chiar și în situația în care o autoritate locală, din orice oraș al României, ar demara o procedură legală de selectare și atribuire a gestionării serviciului public de alimentare cu energie termică, implementarea unei astfel de decizii ar implica un proces tehnic și procedural complex și cu o durată de pregătire considerabilă (luând în calcul situațiile precedente de acest tip, procesul durează minimum 9 luni).

Veolia și-a încheiat activitatea de furnizare a serviciului de alimentare cu energie termică în data de 13.05.2022, ca urmare a încetării înainte de termen a Contractului de delegare prin concesiune. Pe parcursul celor peste 18 ani de activitate, compania și-a respectat întotdeauna obligațiile de a furniza serviciul de alimentare cu energie termică la parametrii de calitate stabiliți prin Contract, gradul de continuitate în furnizarea energiei termice ajungând la peste 99%. De asemenea, în fiecare an, pornirea sezonului de încălzire s-a realizat la timp, conform reglementărilor legale și în condiții optime, nefiind probleme de natură tehnică care să afecteze siguranța în exploatare a echipamentelor.

Încheierea contractului și predarea sistemului de alimentare centralizată cu energie termică către Concedent s-au realizat cu respectarea tuturor reglementărilor legale și contractuale”, se arată în comunicat.

Locuitorii din municipiul Ploiești nu mai au apă caldă, de la începutul lunii august, iar acest lucru ar fi trebuit să dureze doar o lună. Dar compania „Termoficare Prahova„ a transmis, în mod oficial, că ploieștenii nu vor avea apă caldă nici de la 1 septembrie.