Poliția Rutieră a pus în funcțiune radarele invizibile. Află aici unde sunt noile radare și câte amenzi s-au dat

Poliția Rutieră a pus în funcțiune radarele invizibile. Află aici unde sunt noile radare și câte amenzi s-au dat
Începând de vineri dimineața, Poliția Rutieră a pus în funcțiune 300 de radare invizibile în 32 de județe și în municipiul București. În primele ore au fost aplicate peste 100 de amenzi pentru depășirea vitezei. Prima amendă a fost acodată unui vitezoman din Capitală.

Începând de vineri dimineața, Poliția Rutieră a pus în funcțiune300 de radare invizibile în 32 de județe și în municipiulBucurești. În primele ore au fost aplicate peste 100 de amenzipentru depășirea vitezei. Prima amendă a fost acodată unuivitezoman din Capitală. Radarele sunt amplasate pe cele douăautostrăzi dar și pe unele drumuri naționale. Este vorba, înprincipal, de DN1, DN2 și DN7, în special în locurile cunoscutedrept „puncte negre”, ca urmare a faptului că în zonele respectives-au produs cele mai multe accidente de circulație. Unul dintredrumurile cu cele mai multe radare este DN2, care traverseazăpractic opt județe. Teoretic, pe un traseu de 500 km pot existapână la 80 de radare. De asemenea, noile radare au fost amplasateși în București precum și în marile orașe, tot în zona așa ziselor”puncte negre”.

Poliția rutieră a scos pe șosele o nouă generație de radare,capabile să scape de detectoarele șoferilor. Potrivit polițiștilor,noile radare au o tehnologie care permite ținerea lor în stand-by,ceea ce le face de nedectat pentru detectoarele radar. În momentulîn care este declanșată pornirea, vitezomanul este surprins înflagrant, înainte de a mai putea reacționa. Polițiștii au încercataceastă metodă și cu vechile aparate, pe care le porneau brusc,însă aveau surprize în instanță, când contravenientul contestamăsura de sancționare. Judecătorii constatau că precizia aparatuluiera afectată de pornirea intempestivă, care îi afectau parametriide înregistrare

Înregistrarea vitezomanilor se va face pe hard-disk, și nu pesuport magnetic. În plus, acestea funcționează sub temperaturicuprinse între -20 și +70 grade Celsius, față de cele vechi, careerau afectate de erori după ce temperatura cobora sub -5 grade.

„Viteza este pe primul loc între cauzele de producere aaccidentelor. Amenzile pe care le vom da cu noile aparate vor maitempera înclinația spre viteză”, speră polițiștii de laCirculație.

Noile radare au fost deja omologate, urmând ca fiecare aparat săfie supus verificărilor metrologice. Acestea vor putea descoperivitezomanii de la o distanță de peste 1.000 de metri, chiar și petimpul nopții.

Polițiștii spun că cei care obișnuiau să câștige în instanțăprocesele de contestare a proceselor-verbale de contravenție datepentru viteză excesivă vor fi înfrânți cu probele furnizate deradarele Autovision.

Inchide