Ponta: Este esențial pentru România să fie continuat proiectul Autostrăzii Transilvania

Publicat: 20 02. 2013, 16:59
Actualizat: 29 07. 2014, 20:18

Premierul Victor Ponta consideră că este esențial pentru România să fie continuată construcția Autostrăzii Transilvania, o soluție de finanțare a proiectului început în 2004 fiind parteneriatul public-privat, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Întrebat, miercuri, la UBB Cluj-Napoca, dacă Guvernul va sprijini proiectele importante ale municipiului condus de Emil Boc, Victor Ponta a spus că Guvernul va sprijini proiectele care țin de municipiu, județ și de regiune, amintind de prelungirea pistei aeroportului și Autostrada Transilvania.

„Susțin toate proiectele care țin de municipiu, de județ, de Transilvania și care le putem face în mod real – prelungirea pistei aeroportului sau Autostrada Transilvania. Nu-i mai spunem Bechtel, să-i spunem Transilvania, și să găsim o soluție prin care nu stând tot timpul, depinzând de un contract care nu se mai termină niciodată, cu Bechtel, de fapt să nu avem autostradă. Este esențial pentru România, nu numai pentru Transilvania, ca acel proiect corect și bun și inteligent din 2004 să fie continuat, nu cu cei de la Bechtel. Resursele nu pot veni doar din bugetul de stat. Pot veni și din bugetul de stat și pot veni din dezvoltarea parteneriatelor public-private”, a spus Ponta.

El a precizat că la sfârșitul lunii se vor afla primele rezultate referitoare la proiectul de parteneriat public-privat pentru tronsonul Comarnic-Brașov, însă pentru ca Autostrada Transilvania să intre pe procedurile de parteneriat public-privat trebuie încheiat contractul cu Bechtel pentru că, altfel, „nu se poate găsi o altă soluție de finanțare”.

Proiectul autostrăzii Brașov-Borș, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat în 2003 și început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu compania americană Becthel, care trebuia executat până cel târziu în 2012.

Pe fondul disputelor politice inițiate de partidele care s-au succedat la guvernare și fără bani alocați de la buget, proiectul de 415 kilometri a fost derulat într-un ritm lent, iar până în prezent au fost executați doar 52 de kilometri.