Pricopie: În 2014 și 2015, nu schimbăm nimic semnificativ în structura bacalaureatului

Publicat: 28 05. 2013, 19:28
Actualizat: 25 06. 2013, 16:54

Ministrul Educației, Remus Pricopie, a declarat, marți, că în 2014 și 2015 nu vor fi modificări semnificative în structura bacalaureatului, dar că speră să fie schimbări din punct de vedere al pregătirii și al apropierii materiei de examen de ceea ce studiază copiii.

Pricopie a spus marți, la dezbaterea „Aplicarea Strategiei de guvernare în educație a USL – o șansă pentru salvarea școlii românești!”, că în februarie, chiar dacă ar fi vrut, nu ar fi putut face nicio modificare la Legea educației, deoarece trebuie respectate procedurile.

Ministrul a subliniat, în acest context, că modificările majore la acest examen trebuie gândite cu minimum doi ani înainte.

„În al doilea rând, nu mi se pare corect să schimbi de la un an la altul și ar trebui să avem o astfel de abordare cu cel puțin doi ani înainte, ca să nu spun că cel mai corect ar fi cu patru ani înainte. Asta nu înseamnă că nu poți face mici corecturi, așa cum s-au introdus cele trei seturi de subiecte la matemtică, cele două seturi de subiecte pentru română și – cred că am anunțat, deocamdată nu am luat decizia – acele evaluări la nivel național în clasa a XII, undeva în jurul lunii martie, pentru ca să ai timp să parcurgi materia, dar și timp să te pregătești până la bacalaureat. Mai e și simularea la clasa a XI-a, care se pare că este bine primită”, a mai arătat demnitarul.

Remus Pricopie consideră că astfel de evaluări sunt necesare, iar discuția despre bacalaureat, în privința unor eventuale schimbări semnificative, ar trebui să vizeze examenul din 2016.

„De asta greșim, că timp de patru ani nu facem nicio evaluare de sistem, facem evaluări individuale. Eu cred că discutția noastră trebuie să se concentreze pe Bacalaureatul 2016. Practic, în 2014, nu schimbăm nimic semnificativ, în 2015 nu schimbăm nimic semnificativ din punct de vedere al structurii bacalaureatului, dar sper să schimbăm din punct de vedere al pregătirii pentru bacalaureat și al apropierii materiei de examen de ceea ce fac copiii pe diferite programe de studiu și specializări”, a mai spus ministrul.