Primăria sectorului 1 a uitat că are de încasat 140.000 de euro de la hingherii de mașini

Publicat: 10 02. 2014, 18:35
Actualizat: 06 07. 2016, 05:27

Poliția Locală a sectorului 1, aflată în subordinea Primăriei conduse de liberalul Andrei Chiliman, nu a înregistrat în evidențele contabile și nici nu a urmărit în vreun fel recuperarea unei datorii de aproape 140.000 de euro (618.000 lei), pe care firma CFR Transauto o are de plătit, ca urmare a ridicărilor de mașini parcate neregulamentar în sectorul 1, arată un raport al Curții de Conturi. Inspectorii au mai descoperit și că dispozitivele așa-numitelor pungi pentru „rahat de câine”, amplasate în sector, au prejudiciat bugetul cu 75.000 de lei.

Inspectorii Curții de Conturi au descoperit, în urma auditului desfășurat în octombrie 2013, că Poliția Locală a sectorului 1 uitase de suma de 618.000 lei pe care o are de recuperat de la CFR Transauto și au rectificat acest lucru, înscriind suma la capitolul creanțe de recuperat.

Mai mult, inspectorii au mai descoperit că, în ciuda existenței unui contract pentru ridicarea mașinilor parcate neregulamentar în sectorul 1, Poliția Locală a plătit un abonament lunar suplimentar, de ridicare a mașinilor parcate în zonele adiacente perimetrelor de desfășurare a unor mitinguri sau spectacole. Plata acestui abonament lunar a scos nejustificat din bugetul sectorului suma de 76.000 de lei (aproximativ 17.000 euro).

Taxa pe care cetățenii trebuie să o plătească dacă li se ridică mașina în sectorul 1 este de 434 de lei, iar fiecare zi care depășește primele 24 de ore de la ridicarea mașinii se taxează cu câte 65 de lei. Din aceste sume, doar 20% ajunge la bugetul sectorului 1, restul rămânând firmei CFR Transauto. Tariful a crescut față de începutul anului 2013, când taxa era de 350 de lei, respectiv 50 de lei pentru fiecare 24 de ore suplimentare.

Firma CFR Transauto aparține fiilor controversatului afacerist Florian Walter, patronul Romprest, firmă care se ocupă cu salubrizarea în sectorul 1. Walter este apropiat de PSD.

În 2012, CFR Transauto a ridicat 2.763 de mașini parcate neregulamentar, conform datelor obținute de gândul, detaliate aici. Astfel, conform calculului minimal (bazat pe ideea că șoferii și-au recuperat mașinile în primele 24 de ore de la ridicare), firma a încasat 217.000 euro în 2012. Suma este foarte mică față de anii de glorie 2009 și 2010, când CFR Transauto a încasat aproape 3 milioane de euro din ridicări de mașini în sectorul 1. Pe atunci însă, taxele depășeau 850 de lei, iar numărul mașinilor săltate era de aproape 3 ori mai mare.

CFR Transauto este deținută de Valentin Giorgian Bușcă și de Alexandru Cosmin Walter, fiii lui Florian Walter (fost Bușcă), care dețin câte 0,77%. Restul acțiunilor, de 98,46%, aparțin firmei de textile Kimytex, din Nehoiu, județul Buzău. Kimytex este deținută tot de fiii lui Florian Walter și de Daniel-Spirea Stoica, un apropiat al lui Florian Walter.

Florian Walter este și președintele firmei Romprest Service, care deține serviciile de salubrizare din Sectorul 1. Romprest a câștigat foarte multe contracte cu statul, pentru întreținerea sau deszăpezirea șoselelor, precum și pentru transportul de deșeuri sau salubrizare.

Florian Walter și-a clădit averea alături de fostul acționar de la clubul Dinamo București, Cristi Borcea, vânzând butelii pe sub mână înainte de 1989, după cum singur recunoaște în diverse interviuri.

După Revoluție, Florian Walter a fost un apropiat al PSD. Miron Mitrea, fostul ministru al Transporturilor din guvernul Adrian Năstase, este nașul fetei lui Walter. Walter și firmele sale au colaborat cu CFR pe vremea directorului Mihai Necolaiciuc, arestat și judecat pentru prejudicierea CFR cu 70 de milioane de euro. Necolaiciuc a fugit din România cu o mașină a lui Florian Walter.

Florian Walter a preluat finanțarea echipei de fotbal „U” Cluj, apoi clubul Petrolul Ploiești. El este urmărit penal de DIICOT pentru prejudicierea clubului clujean cu 11 milioane de euro, după ce a transferat 15 jucători de la Cluj la Ploiești, înainte să abandoneze gruparea clujeană și să se mute la cea din Ploiești.

Pungile pentru „rahat de câine”, prejudiciu de 75.000 de lei

Inspectorii Curții de Conturi au mai descoperit și faptul că Poliția Locală a sectorului 1 a plătit nejustificat 71.000 de lei, la care s-au adăugat 4.000 de lei dobânzi, pentru serviciile de amplasare și întreținere a ansamblurilor de pungi colectoare (așa-numitele pungi pentru „rahat de câine”).

Pentru acest serviciu, nu există încheiat niciun contract și nicio dovadă că serviciile respective au fost prestate în realitate, conform raportului.