Primarul Sectorului 2 promite parcări supraetajate de la anul și vrea să reînființeze serviciul de ridicare a mașinilor

Publicat: 01 09. 2016, 14:40
Actualizat: 28 02. 2017, 19:45

Într-un interviu acordat agenției de presă MEDIAFAX, primarul Sectorului 2 al Capitalei, Mihai Toader, a anunțat că au fost demarate studiile pentru construirea a zece parcări supraetajate în mai multe zone rezidențiale din sector.

„În Sectorul 2, rezolvarea va fi în mare parte pe verticală, fie supraetajate, fie subterane. Deja încep să fac studiile de prefezabilitate. Am un număr de șase locații acum pentru parcări supraetajate. Sper să reușesc să le fac în parteneriat. Mai am un număr de patru locații pentru «smart parking» (parcare inteligentă – n.r. ), asta am să-l fac tot ca proiect pilot. Vedem costuri, elaborăm documentațiile pentru licitații și să dăm drumul la lucrări. Oricum, la anul se vor demara”, a declarat edilul Sectorului 2.

Mihai Toader a mai precizat că, de îndată ce Ministerul de Interne va elabora normele de aplicare a legii ridicărilor auto, Primăria Sectorului 2 va reînființa acest serviciu, iar autoturismele care obstrucționează traficul sau accesul în anumite zone, vor fi din nou ridicate.

Deși în urmă cu aproximativ o lună, la Primăria Sectorului 2 nu sosise o cerere din partea Patriarhiei Române de finanțare a construcției Catedralei Mântuirii Neamului, între timp această edilul a primit o astfel de cerere, urmând să analizeze câți bani va da instituția pe care o conduce pentru construcția catedralei.

Redam interviul acordat de primarul Sectorului 2, Mihai Toader

Reporter: Ce se întâmplă cu cei care nu au unde parca?

Mihai Toader: În Sectorul 2, rezolvarea va fi numai, sau în mare parte pe verticală, fie supraetajate fie subterane. (…) Deja încep să fac studiile de prefezabilitate. Am un număr de șase locații acum pentru parcări supraetajate. Sper să reușesc să le fac în parteneriat. Mai am un număr de patru locații pentru ,,smart parking” (n.r. parcare inteligentă), asta am să-l fac tot ca proiect pilot. Și, bineînțeles, în toate cazurile voi consulta și asociațiile de proprietari din zonă. Cu aceste 10 locații, sunt relativ măricuțe, au în total undeva la 8.000 de metri pătrați. Pe 8.000 de metri pătrați ar intra cam 700 de locuri de parcare. Vedem costuri, elaborăm documentațiile pentru licitații și să dăm drumul la lucrări. Oricum, la anul se vor demara.

Reporter: Când va fi reînființat serviciul de ridicări al autoturismuelor parcate ilegal?

Mihai Toader: Să vedem, rămâne la latitudinea Ministerului Afacerilor de Interne, să vedem normele și posibilitățile pe care noi o să le avem pentru a ridica autovehiculele parcate ilegal. Când vom avea posibilitatea legală, va fi reînființat, dar fără excese. Mă gândesc, când va fi reînființat acest serviciu să fie ridicate doar autoturismele care într-adevăr deranjează circulația și ordinea publică

Reporter: Ați constatat că există persoane din primărie care se tem să pună o semnătură pe o hârtie de frica DNA?

Mihai Toader: Asta e o problemă și nu cred că e o problemă numai la nivel de administrație locală. Cred că e o problemă generală în administrație și în instituțiile publice în totalitatea lor. Da, este o teamă din asta generală și…dar pe de altă parte e bine ca fiecare să verifice de două ori înainte de a semna ceva. În momentul în care ai un metru cub de documente de semnat într-o zi mai aglomerată, este imposibil fizic, uman, să poți să treci, să verifici fiecare act.

Reporter: Există acum o lipsă de personal la nivelul primăriei?

Mihai Toader: La nivelul Primăriei, da, avem o lipsă de personal. Se datorează în principal nivelului salarial foarte, foarte scăzut. Încă mai am în jur de 50-60 de posturi vacante. Departamentele economic și juridic sunt cele care suferă cel mai mult din pricina lipsei de personal. Deci departamentele, direcțiile economice și juridice merg cu ele la nivel de avarie. Cel puțin economic. Undeva sub jumătate din numărul de posturi.

Reporter: Cum afectează funcționarea primăriei și a proiectelor primăriei lipsa de personal?

Mihai Toader: În administrație avem și lipsă de personal, există și birocrație, de care suntem cu toții conștienți că există și normal că afectează, afectează și procesul și activitățile noastre curente și îi afectează inclusiv pe angajați pentru că e o muncă stresantă, ai foarte mult de realizat într-un timp foarte scurt, intervine inevitabil și nervozitatea și mai greu pe urmă cu comunicarea dintre dânșii. Încercăm pe cât posibil să vorbim cu cei de sus să promoveze cât mai repede noua lege a salarizării, să fie mai judicioși și mai bine argumentat. Nu-i normal ca funcționar public, cu aceeași pregătire, cu același grac, cu aceeași încadrare, în administrația locală să ia cu, eu știu, să ia 30% din salariul aceluiași funcționar din minister. Deci cam ăsta e raportul, unu la trei.

Reporter: S-au solicitat sume de bani pentru finalizarea construcției Catedralei Neamului?

Mihai Toader : Da, toate sectoarele și Primăria Capitalei au avut solicitare din partea Patriarhiei pentru acordarea unui sprijin financiar în vederea finalizării lucrărilor de la Catedrala Mântuirii Neamului. Am să discut această solicitare în ședința de consiliu pe care o voi avea la sfârșitul lunii septembrie. Este vorba de 10 milioane de lei, ca și solicitare. Nu-i neapărat suma aceasta. Încă nu m-am gândit cât voi susține.