Psihologii spun că învățătoarea acuzată că și-a ucis mama ar putea suferi de o psihoză latentă

Publicat: 03 06. 2012, 22:05
Actualizat: 03 06. 2012, 22:05

 

 Psihologii consideră că în cazul învățătoarei acuzate că și-a ucis mama cu 170 de lovituri de cuțit ar putea fi vorba despre debutul unei psihoze latente sau o tulburare de personalitate Borderline, caracterizată printr-o instabilitate emoțională și un control scăzut al impulsurilor.

Psihologii spun că ar putea fi vorba despre aceste lucruri „chiar dacă la nivelul aparent, manifest, acestea nu se afișau”, dar nu se pot pronunța dacă învățătoarea era un pericol pentru copii, fiind însă probabil că, în anumite situații ieșite din comun, cadrul didactic „ar fi putut răspunde cu un nivel de agresivitate nu atât de grav ca cel față de mama sa”, transmite corespondentul MEDIAFAX.

„Este un gest de agresivitate maximă pe fondul unor situații conflictuale anterioare în care s-au acumulat emoții negative intense, probabil că nu le-a afișat la vremea respctiva, și le-a tot reprimat, iar în situația respectivă, în ziua respectivă au răbufnit. E posibil ca la momentul acela să fi avut loc un schimb verbal, un fel de ceartă, un conflict datorat banilor. Mama a răspuns cu agresivitate verbală, iar fiica cu agresivitate fizică. Numărul mare de lovituri arată o ură acumulată în timp. Au tot fost situații conflictuale între mamă și fiică, pe fondul unei toleranțe scăzute la frustrare, probabil. Faptul că a rupt un cuțit și l-a luat pe al doilea denotă că a vrut să-și termine treabă. A vrut să ducă la bun sfârșit ceea ce începuse, a fost foarte decisă, posibil că această ură să-și fi găsit sfârșitul atunci, în ziua aceea. Nu pot face afirmații dacă suferea de vreo boală din moment ce nu o cunosc, deci nu pot să-mi dau seama, dar pot presupune că ar putea fi debutul unei psihoze latente sau o tulburare de personalitate Borderline caracterizată printr-o instabilitate emoțională și un control scăzut al impulsurilor, chiar dacă, la nivelul aparent, manifest, acestea nu se afișau. Nu mă pot pronunța dacă era un pericol pentru copii. Probabil că în anumite situații ieșite din comun ar fi putut răspunde cu un nivel de agresivitate nu atât de grav că cel față de mamă”, a declarat psihologul Daniela Deleanu, din Pitești.

Potrivit acesteia, testările profesorilor se fac la început de an școlar și reflectă de obicei gradul de psihopatologie la momentul respectiv. Deleanu spune că se putea vedea dacă există probleme în cazul profesoarei, dar, la fel de bine, se putea să nu se vadă.

„Nu putem știi, uneori aceste tulburări se văd sau se intuiesc și atunci profesorul sau învățătorul respectiv este trimis la un psiholog clinician sau la un psihiatru pentru investigații aprofundate, iar uneori aceste lucruri nu se văd la momentul respectiv”, a mai declarat psihologul Daniela Deleanu.

Primele date ale anchetei arătau că învățătoarea Elena Mirela Marinescu, în vârstă de 37 de ani, care preda la clasa a IV-a C a Școlii generale nr 4 Curtea de Argeș, arestată preventiv pentro omor deosebit de grav după ce și-ar fi omorât mama cu peste 170 de lovituri de cuțit, nu ar fi avut din anul 2010 avizul psihologic.

Inspectorul școlar general al ISJ Argeș spune că dacă învățătoarea din municipiul Curtea de Argeș a predat fără să aibă aviz psihologic atunci directorul școlii este răspunzător de acest lucru.

La oraactuală, femeia arestată preventiv pentru 29 de zile sub acuzația de omor deosebit de grav, infracțiune pedepsită cu închisoarea între 15 și 25 de ani, se află în arestul IPJ Argeș.