Renault: Nu părăsim România, unde am alocat 2 miliarde de euro, dar noile proiecte depind de infrastructură

Publicat: 12 02. 2014, 12:17
Actualizat: 28 07. 2014, 17:27

Renault nu vrea să părăsească România, unde a investit peste 2 miliarde euro, dar evoluția infrastructurii este determinantă pentru proiectele viitoare, a anunțat grupul francez, după ce președintele Băsescu a susținut că nefinalizarea Coridorului IV va duce la pierderea asamblării de la Pitești.

„Renault nu are intenția să părăsească România. România este o țară importantă pentru Renault. Renault a investit peste 2 miliarde de euro pentru modernizarea aparatului industrial, dezvoltarea gamei de produse și pentru crearea în România a unui lanț complet de construcție a unei mașini: de la design, inginerie, fabricație, vânzare și post-vânzare. În fiecare zi, 350 de camioane ale Dacia și ale furnizorilor noștri parcurg traseul Pitești – Arad. Prioritatea noastră pentru 2014 este relansarea pieței auto de vehicule noi din România. Evoluția infrastructurii, care permite reducerea întârzierilor de livrare, va fi determinantă pentru proiectele noastre viitoare”, a comunicat, miercuri, pentru MEDIAFAX, Direcția Comunicare Renault România.

Președintele Traian Băsescu a declarat, într-o emisiune difuzată luni de postul Look Tv, că nefinalizarea Coridorului IV paneuropean de transport va duce la pierderea asamblării de la Pitești, la uzinele Dacia, care deja extinde uzina din Maroc.

„Eu vă pot spune că în mine Guvernul va avea un adversar total pentru o astfel de abordare. România, dacă nu se conectează integral cu Coridorul IV la sistemele rutiere europene, este o țară care rămâne enorm în urmă”, a declarat el.

Băsescu a spus că România va pierde foarte multe investiții dacă nu finalizează Coridorul IV, iar Dacia este ceva „sigur”.

„Este sigur că se va pierde asamblarea de la Pitești, la uzinele Dacia, pentru că deja la Tanger sunt capacități de preluare existente. S-a trecut la faza a doua de extindere a capacității uzinei Dacia din Maroc. Acolo pui mașina direct în vapor, este portul la câțiva kilometri de fabrică, nu ca în România, unde Guvernul poate gândi să dea prioritatea la București-Alexandria decât la Pitești-Sibiu”, a mai spus Traian Băsescu.

În replică, premierul Victor Ponta a declarat marți că afirmația președintelui potrivit căruia nefinalizarea Coridorului IV paneuropean va duce la pierderea asamblării Dacia la Pitești reprezintă o „inconștiență sinistră, o tâmpenie”, adăugând că a fost asigurat chiar de șeful grupului Renault de continuarea investiției.

„M-am întâlnit de curând cu președintele grupului Renault și a spus foarte clar că investițiile în România se dezvoltă. Acum, dumneavoastră îl credeți pe președintele Renault sau pe sinistrul nostru președinte”, a spus Ponta jurnaliștilor, întrebat cum comentează declarația președintelui.

Ponta a asigurat că Guvernul lucrează la îmbunătățirea infrastructurii rutiere și că are încredere în ce spune președintele Renault, nu în ce „mai aruncă, într-o chestie strict politică, Băsescu”.

Tot marți, ambasadorul Franței, Philippe Gustin, a declarat că deschiderea liniei de asamblare a Dacia din Maroc este normală, întrucât această țară se află în apropierea piețelor sale și a subliniat că această inițiativă nu trebuie văzută ca o concurență pentru uzina de la Pitești.

„În prezent, Dacia este o marcă recunoscută, este o marcă ce are șansa de a avea în România întregul lanț de producție, pornind de la echipele de concepție până la serviciul post-vânzare. În momentul de față, Dacia este un nume ce contează la nivel european, dar și mondial. Având în vedere acest lucru, nu putem decât să ne bucurăm și în asta constă o strategie normală a unei astfel de întreprinderi: de a-și crea alte uzine de producție în apropierea piețelor sale. Nu putem decât să ne bucurăm că avem o țară ca Marocul – invitată aici (la Forumul Franța-Europa de Sud-Est – n.r.) – unde Dacia și-a deschis recent o linie de asamblare în apropierea unor piețe care sunt interesate de aceste automobile”, a precizat ambasadorul francez.

Dplomatul a mai spus că între Pitești și linia din Maroc nu este vorba „de concurență”.

„Dimpotrivă, avem toate motivele să ne bucurăm de eficacitatea unei întreprinderi care acum 15 ani era declarată aproape moartă. Cine ar fi crezut în urmă cu 15 ani că Dacia va vinde mașini într-o țară unde automobilul este aproape un cult, Germania? Ca de obicei, eu prefer să privesc jumătatea plină a paharului”, a precizat Gustin.

Întrebat dacă are semnale că la Pitești s-a agravat situația în ultimul timp, ambasadorul francez a subliniat că nu se mai pune problema unei economii centralizate.

„Să nu mai fim atât de blocați într-o gândire de stil vechi. Nu mai suntem într-o economie centralizată (…) Dacă ei consideră că așa se pot dezvolta, pe aceste căi, este politica lor, suntem într-un altfel de mediu. E important pentru ei să se dezvolte pe piețele emergente”, a declarat Philippe Gustin.

Totodată, ambasadorul și-a exprimat convingerea că Guvernul de la București poate găsi soluții pentru a răspunde nevoilor Dacia.