Renault va lansa în 2011 prima mașină cu propulsie electrică în România

Publicat: 16 02. 2012, 08:52
Actualizat: 06 03. 2012, 19:56
Renault a prezentat marți la Salonul Auto de la Frankfurt patru concepte de automobile cu propulsie electrică, toate urmând să intre în producție, dintre care unul, Fluence, va fi lansat în România la sfârșitul anului 2011, a declarat pentru MEDIAFAX directorul mărcii Renault în România,Dora Pasăre.

Renault a prezentat marți la Salonul Auto de laFrankfurt patru concepte de automobile cu propulsie electrică,toate urmând să intre în producție, dintre care unul,Fluence, va fi lansat în România la sfârșitulanului 2011, a declarat pentru MEDIAFAX directorul mărcii Renaultîn România,Dora Pasăre.

Conceptul denumit Fluence Z.E. (zero emissions), prezentat deRenault la Frankfurt, păstrează trăsăturile de design ale modeluluiFluence, care dispune de motorizări cu ardere internă, automobilcare va fi lansat în România în luna noiembrie a acestui an.

Versiunea de serie a conceptului Fluence Z.E., un sedan dedimensiuni medii, va apărea în 2011, va avea o autonomie de 160 dekilometri și va putea fi încărcată la orice priză, un ciclu completdurând opt ore. O altă opțiune de a încărca mașina va fi sistemuldenumit „quick drop”, prin care bateria consumată va putea fischimbată, în câteva minute, cu alta încărcată, la un centruspecializat.

„Pentru a pune la punct infrastructura necesară, deja purtămdiscuții cu autoritățile locale”, a spus Pasăre.

Directorul general executiv al Renault, Carlos Ghosn, a declarat,marți, într-o conferință de presă organizată în cadrul salonuluiauto, că Renault își propune să devină primul constructor care vaproduce în masă o gamă largă de mașini electrice, la prețuriaccesibile.

„Aceste mașini vor fi comparabile din punct de vedere al costurilorcu o mașină diesel de aceeași categorie”, a spus Ghosn.

Un alt model prezentat de Renault la Frankfurt este Twizy Z.E., celmai mic dintre cele patru. Acest automobil țintește publicul carefolosește, în oraș, scutere sau mașini de dimensiuni reduce. Twizyare două locuri, dispuse unul în spatele celuilalt, iar din acestmotiv este mai îngust decât alte mașini de două lucruri.

Twizy va putea fi încărcat complet în circa patru ore și va avea oautonomie de 100 de kilometri.

Renault Zoe Z.E. este un automobil de clasă mică (segmentul B),comparabilă ca dimensiuni cu Renault Clio. În varianta de seriemașina va dispune de patru locuri și va avea aceeași autonomie șicaracteristici de încărcare precum Fluence.

Kangoo Z.E. este un vehicul utilitar, destinat în principal micilortransportatori sau curierilor.

Renault Fluence va intra în producția de serie la începutul anului2011, iar Kangoo Z.E. până la jumătatea aceluiași an. Din a douaparte a anului 2011 va fi fabricat în masă Twizy, iar Zoe va fiprodus în serie de la jumătatea anului 2012.

Renault este singurul expozant de la Salonul Auto de la Frankfurtcare are o gamă completă de automobile electrice, prezentând patruconcepte, care vor și intra în producție.

Pentru dezvoltarea modelelor electrice, Renault a bugetatinvestiții de patru miliarde de euro, potrivit lui Ghosn.

El estimează că mașinile electrice vor avea o cotă de piață de 10%în 2020.

Mediafax