REZULTATE EVALUARE NAȚIONALĂ 2012. Primele rezultate afișate online

Publicat: 02 07. 2012, 14:22
Actualizat: 04 07. 2012, 16:45

Absolvenții claselor a VIII-a care au susținut examenul de EVALUARE NAȚIONALĂ 2012 au aflat vineri, 29 iunie, primele REZULTATE, care au fost afișate la unitățile de învățământ unde au dat probele, precum și pe site-urile unor inspectorate școlare județe (vezi lista mai jos). Cei nemulțumiți de notele obținute au putut depune contestații, urmând ca rezultatele finale să fie publicate luni, 2 iulie. Săptămâna viitoare, in intervalul 5-8 iulie, elevii de clasa a VIII-a trebuie să completeze fișele cu opțiunile pentru ADMITEREA LA LICEU.

NOU! Cele mai multe CONTESTAȚII au fost depuse la română

NOU! Cum se desfășoară repartizarea computerizată în licee

NOU! Descarcă fișa de înscriere la liceu

NOU! Harta celor mai bune 20 de licee din România

NOU! Cele mai bune 20 de licee din BUCUREȘTI după ultima medie de admitere

NOU! Cât contează pentru media de admitere schimbarea baremului la română
 

REZULTATE EVALUARE NAȚIONALĂ pe județe

Rezultate BUCUREȘTI
Rezultate  ALBA
Rezultate  ARAD
Rezultate  ARGEȘ
Rezultate  BACĂU
Rezultate  BIHOR
Rezultate  BISTRIȚA-NĂSĂUD
Rezultate  BOTOȘANI
Rezultate  BRAȘOV
Rezultate  BRĂILA
Rezultate  BUZĂU
Rezultate  CĂLĂRAȘI
Rezultate  CARAȘ-SEVERIN
Rezultate  CLUJ
Rezultate  CONSTANȚA
Rezultate  COVASNA
Rezultate  DÂMBOVIȚA
Rezultate  DOLJ
Rezultate  GALAȚI
Rezultate  GIURGIU
Rezultate  GORJ
Rezultate  HARGHITA
Rezultate  HUNEDOARA
Rezultate  IALOMIȚA
Rezultate  IAȘI
Rezultate  ILFOV
Rezultate  MARAMUREȘ
Rezultate  MEHEDINȚI
Rezultate  MUREȘ
Rezultate  NEAMȚ
Rezultate  OLT
Rezultate  PRAHOVA
Rezultate  SATU MARE
Rezultate  SĂLAJ
Rezultate  SIBIU
Rezultate  SUCEAVA
Rezultate  TELEORMAN
Rezultate  TIMIȘ
Rezultate  TULCEA
Rezultate  VASLUI
Rezultate  VÂLCEA
Rezultate  VRANCEA

Rezultatele repartizării computerizate vor fi afișate pe 15 iulie. Depunerea dosarelor de înscriere la școlile la care au fost repartizați elevii este programată pentru perioada 16 iulie-26 iulie.

EVALUARE NAȚIONALĂ 2012. Admitere la liceu – calendar, subiecte, rezultate

Cum s-a schimbat baremul la română

Anul acesta, elevii care au susținut proba la română din cadrul examenului de EVALUARE NAȚIONALĂ 2012 s-au aflat în fața unei situații delicate. La subiectul care testa cunoștințele de sintaxă a frazei ale elevilor, acestora li se cerea să identifice tipul de subordonată din fraza „Ceea ce mă jenează este dificultatea răsfoirii” și trebuiau să aleagă din trei variante a) atributivă; b) predicativă; c) subiectivă.

Potrivit ministrului Educației, Liviu Pop, 40% dintre elevi au ales varianta corectă indicată de barem c) subiectivă, iar 40% varianta b) predicativă, considerată, de asemenea, corectă de unii specialiști.


VĂ RECOMANDĂM SĂ VEDEȚI ÎN GÂNDUL DE AZI ce subiecte au fost date la ROMÂNĂ în această dimineață la BAC 2012. Provocarea noastră: Ați mai fi în stare să le rezolvați? AVEȚI AICI LINK-ul către SUBIECTE. Aici veți găsi și BAREMUL de corectare pentru prima probă de la BACALAUREAT


Având în vedere numărul mare de elevi care au greșit un subiect de 6 din 100 de puncte, la o zi după proba la română, părinții au inițiat o petiție online pentru schimbarea baremului. În după-amiaza zile de marți, ministrul Educației a ieșit în conferință de presă și a declarat că baremul nu va fi modificat chiar dacă subiectul „este ambiguu” pentru că 90% dintre specialiștii consultați au spus că propoziția în cauză este subiectivă.

O zi mai târziu, într-o altă conferință, Pop i-a sfătuit pe cei nemulțumiți de baremul de la română să facă contestație. În acest timp, zeci de părinți și elevi protestau în fața ministerului. La câteva ore de la aceste declarații, ministrul a declarat la GÂNDUL LIVE că a emis un ordin de ministru prin intermediul căruia solicita acordarea punctajului atât pentru varianta b) predicativă, cât și pentru varianta c) subiectivă.   

Subiectul la română

Proba la limba și literatura română a constatat în două subiecte cu mai multe cerințe formulate pe baza a două texte la prima vedere. La primul subiect, textul era un fragment din „Cireșarii”, iar elevii trebuiau să-și demonstreze cunoștințele de vocabular și de teorie literară (sinonime, explicarea utilizării unor semne de punctuație, identificarea modurilor de expunere și a figurilor de stil), precum și capacitatea de a înțelege și a comenta un text literar.

Un articol despre ebook publicat în Dilemateca a fost cel de-al doilea text dar spre analiză. Elevii aveau de identificat autorul, numele articolului și al publicației în care a apărut și să răspundă la două întrebări pentru a dovedi că au înțeles textul. Cunoștințele de gramatică au fost verificate pe baza aceluiași text: elevii trebuiau să identifice o subordonată și să indice valoarea morfologică și sintactică a trei cuvinte. Cea de-a doua compunere pe care elevii trebuiau să o redacteze avea ca temă trăsăturile unui coleg pasionat de lectură.

Subiectul la matematică

Proba la matematică nu a generat situații speciale așa cum s-a întâmplat în cazul celei de la română. Elevii au trebuit să rezolve trei subiecte cu mai multe subpuncte, gradul de dificultate al acestora crescând treptat.

La primul subiect, aceștia au avut de efectuat un calcul simplu și o medie aritmetică. De asemenea, trebuiau să calculeze perimetrul unui romb, aria totală a unui cub și să citească un grafic. La subiectul al II-lea, elevilor li se cerea să deseneze o piramidă patrulateră, să calculeze o medie geometrică, să efectueze exerciții cu funcții și o expresie, precum și o problemă.
La subiectul al III-lea, elevii au primit două probleme, una de geometrie în spațiu și una de geometrie plană. 

Anul acesta, aproximativ 166.000 de absolvenți ai claselor a VIII-au au susținut examenul de EVALUARE NAȚIONALĂ, cu un sfert mai puțin decât estimările inițiale. Anul trecut, circa 220.000 de elevi au dat acest examen.