Șoferii mai corpolenți NU AU LOC în scaune. Primele probleme cu autobuzele turcești OTOKAR din dotarea STB

Publicat: 22 11. 2018, 11:37

This browser does not support the video element.

Oficialii de la Primărie au spus că problema va fi rezolvată pe cheltuiala celor de la Otokar Otomotiv ve Savunma Sanayi.

Dincolo de problema pentru șoferii cu kilograme în plus, aceștia au mai semnalat și alte nereguli:

– lipsa stopuri în spate, partea de sus (acestea sunt doar jos, vizibilitatea fiind mai redusă),

– lipsă buton oprire autobuz atunci când acesta staționează la semafor,

– pornire cu accelerația, așa cum au autobuzele vechi,

– lipsa manetă retarder la volan.

„În legătură cu aspectele semnalate, vă informăm că toate solicitările Societății de Transport București, referitoarele la noile autobuze OTOKAR sunt operate, fără costuri suplimentare, de către producător, astfel încât acestea să răspundă întocmai nevoilor transportului public din București. Astfel, vă comunicăm că toate autobuzele vor fi dotate cu funcția „BUS & STOP” prin montarea întrerupătorului la bord, ia poziția scaunului la conducătorul auto a fost deja ajustată, conform cu solicitarea STB. De asemenea, toate autobuzele vor fi dotate cu manetă retarder la volan, suplimentar funcției retarder asigurată prin pedala de frână. În ceea ce privește vizibilitatea în oglinzi și stopurile spate, acestea sunt conforme cu regulamentele ECE-ONU și omologarea RAR”, se arată în răspunsul trimis de Primăria Capitalei celor de la HotNews.ro.

400 de autobuze, 250.000 de euro fiecare

Trei din cele 400 de autobuze cumpărate de Primăria Capitalei de la Otokar au fost scoase pe străzile Capitalei, la începutul lunii octombrie, pentru TESTE.

Surse din cadrul Municipalității au precizat, pentru Mediafax, că cele trei autobuze au fost scoase pe traseu pentru instruirea șoferilor. Practic, șoferii care au fost instruiți de către angajații constructorului turc vor instrui și ei, la rândul lor, șoferii STB care vor circula cu aceste autobuze.

Primul traseu pentru teste al autobuzelor este următorul: vor pleca din Piața Rosetti de dimineață, vor circula pe Regina Elisabeta, apoi se vor întoarce pe Calea Plevnei, intrând din nou pe Regina Elisabeta și se vor întoarce la Piața Rosetti.

Al doilea traseu, după ce vor face pauză, pornește tot din Piața Rosetii – Piața Unirii – Parlament, ulterior se vor întoarce la Piața Rosetti. Aceste teste se vor face pe aproape tot parcursul zilei de miercuri.

PMB a cumpărat, la începutul anului, 400 de vehicule de la compania turcească Otokar Europe cu 250.000 de euro plus TVA, bucata.

Contractul presupune achiziția a 320 de autobuze cu o lungime de 12 metri, cu o capacitate minimă de 96 de călători, 50 de autobuze cu o lungime de 10 metri și o capacitate minimă de 70 de călători, precum și 30 de autobuze articulate, lungi de 18 metri, cu o capacitate minimă de 135 de călători.

Potrivit caietului de sarcini, toate autobuzele trebuie să aibă o motorizare Euro 6 și să poată funcționa pe diesel și biodiesel.

„Până la sfârșitul acestui an, din cele 400 de autobuze achiziționate, vor veni la București 100 de unități începând cu luna octombrie, iar până în iunie anul viitor, vor mai veni încă 300„, a declarat primarul Gabriela Firea, la semnarea contractului cu firma câștigătoare.

Suma toală la care se ridică investiția va fi de 100 de milioane de euro, a mai precizat primarul general al Capitalei.

„Cred că este un preț corect, mai ales că ne-am dorit ca aceste autobuze să fie fiabile, să fie realizate de firma care reprezintă o garanție pentru calitatea acestor produse, astfel încât, nu ne-am mărginit la a alege, așa cum s-a întâmplat, din nefericire la alte achiziții, chiar și la PMB, prețul cel mai mic, ci dimpotrivă, ne-am gândit că prețul corect să fie 50% pondere tehnică și 50% prețul acestor autobuze. Avem trei game, trei lungimi ale autobuzelelor în funcție de traseul pe care îl vor efectua aceastea”, a mai adăugat Firea.