STB retrage autobuzele ETAJATE de pe linia turistică și introduce linia 361 pentru sezonul rece

Publicat: 01 11. 2018, 09:22
Actualizat: 25 03. 2019, 20:07
Ghizii de turism propun reguli pentru reluarea activității, cu limitarea răspândirii noului coronavirus / Imagine cu caracter ilustrativ

„Societatea de Transport București (STB SA) anunță închiderea sezonului pentru autobuzele etajate ale liniei turistice cu tarif special Bucharest City Tour, la data de 1 noiembrie 2018. Totodată, STB SA înființează pe același traseu, începând cu data de 01.11.2018, linia urbană cu tarif normal 361, ca urmare a implementării Programului de Transport atribuit de Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov”, au transmis reprezentanții STB printr-un comunicat de presă.

În anul 2018, linia turistică ce a avut autobuz etajat a servit aproape 55.000 de turiști (48.000 de adulți și aproape 7.000 de copii), suma totală încasată ajungând la peste 1,37 milioane lei, cifrele fiind comparabile cu cele înregistrate în anul 2017.

„În anul 2017, STB SA (fostă RATB) a încasat 1,32 milioane de lei, fiind înregistrată o creștere cu 3,5% față de sezonul 2016, când Bucharest City Tour a încasat aproape 1,28 milioane de lei. Linia turistică Bucharest City Tour a fost inaugurată la 28 iulie 2011, iar de atunci numărul călătorilor a crescut an de an, ajungând la o medie de 55.000 de turiști pe an”, mai arată sursa citată.

Cele patru autobuze etajate ale acestei linii merg prin principalele zone istorice și de interes ale Capitalei, la un interval de de circa 30 de minute, pe următorul traseu: Piața Presei, Arcul de Triumf, Șoseaua Kiseleff, Piața Victoriei, Calea Victoriei, Palatul CEC, Palatul Parlamentului, cu revenire prin Piața Unirii, Piața Universității, Piața Romană, Piața Victoriei, Piața Charles de Gaulle, Arcul de Triumf, Muzeul Satului, Piața Presei.

 

 

PMB a cumpărat, la începutul anului, 400 de vehicule de la compania turcească Otokar Europe.

Contractul presupune achiziția a 320 de autobuze cu o lungime de 12 metri, cu o capacitate minimă de 96 de călători, 50 de autobuze cu o lungime de 10 metri și o capacitate minimă de 70 de călători, precum și 30 de autobuze articulate, lungi de 18 metri, cu o capacitate minimă de 135 de călători.

Potrivit caietului de sarcini, toate autobuzele trebuie să aibă o motorizare Euro 6 și să poată funcționa pe diesel și biodiesel.

Primarul general al Capitalei Gabriela Firea a semnat, la începutul lunii iunie, CONTRACTUL pentru cele 400 de autobuze, urmând ca până la finalul acestui an, să fie aduse în București primele 100, iar până la sfârșitul anului 2019, vor mai veni și CELELALTE 300 de unități.

 

 

„Una dintre principalele măsuri pentru deblocarea traficului din Capitală este aceea de a mări parcul auto și de a suplimenta cu câteva sute PARCUL AUTO existent. În următoarea perioadă vor veni și primele unități. Până la sfârșitul acestui an, din cele 400 de autobuze achiziționate, vor veni la București 100 de unități începând cu luna octombrie, iar până la sfârșitul anului viitor, deci, 100 DE AUTOBUZE  până în decembrie anul acesta, iar din iunie, anul acesta de la semnarea contractului, până în iunie anul viitor, vor mai veni ÎNCĂ 300”, a declarat primarul Gabriela Firea, la semnarea contractului cu firma câștigătoare.

 

 

Suma toală la care se ridică investiția va fi de 100 DE MILIOANE DE EURO, a mai precizat primarul general al Capitalei.

„Cred că este UN PREȚ CORECT, mai ales că ne-am dorit ca aceste autobuze să fie fiabile, să fie realizate de firma care reprezintă o garanție pentru calitatea acestor produse, astfel încât, nu ne-am mărginit la a alege, așa cum s-a întâmplat, din nefericire la alte achiziții, chiar și la PMB, prețul cel mai mic, ci dimpotrivă, ne-am gândit că prețul corect să fie 50% pondere tehnică și 50% prețul acestor autobuze. Avem trei game, trei lungimi ale autobuzelelor în funcție de traseul pe care îl vor efectua aceastea”, a mai adăugat Firea.

 

 

În decembrie 2016, Primăria Capitalei a anunțat că va achiziționa 600 de autovehicule noi pentru transportul în comun, dintre care 400 de autobuze, 100 de troleibuze și 100 de tramvaie.

,,Cu toții suntem de acord cu faptul că parcul auto al RATB este unul ÎMBĂTRÂNIT, este unul depășit ca uzură și morală și fizică. Toți cetățenii care folosesc transportul public în comun reclamă faptul că NU SE MAI POATE CONTINUA această situație, că avem nevoie de autobuze noi, performante, de troleibuze și de tramvaie. Achiziția pe care o vom face în următoarea perioadă înseamnă un prim pas, nu înseamnă neapărat rezolvarea problemelor, dar de undeva trebuie să începem cu toții”, a declarat primarul general al Capitalei, la momentul respectiv.