STS, reacție în cazul Vrancea: Operatorul STS nu a discutat cu apelantul privind timpul de intevenție, resurse

Publicat: 16 08. 2019, 14:18

„La Centrului Unic pentru Apeluri de Urgență Vrancea s-au înregistrat două apeluri în data de 13.08.2019, la ora 01:00:33, respectiv 01:25:35. Conform Metodologiei privind cooperarea agențiilor specializate de intervenție în cazul urgențelor primite prin Sistemul național unic pentru apeluri de urgență, operatorul 112 al STS a transferat apelul către dispecerul agenției specializate, în acest caz, dispecerul IPJ Vrancea, la ora 01:01:27, respectiv 01:25:45″, precizează reprezentanții Serviciului de Telecomunicații Speciale, printr-un comunicat de presă.

Potrivit sursei citate, responsabilitățile operatorilor 112 constau în preluarea apelurilor, identificarea urgențelor, colectarea datelor referitoare la identificarea apelantului și locul transferul acestora către dispeceratele specializate de intervenție pentru a fi alocate resursele necesare.

„Precizăm că operatorul 112 al STS din cadrul Centrului Unic pentru Apeluri de Urgență Vrancea nu a purtat discuții cu apelantul referitoare la disponibilitatea/indisponibilitatea și alocarea resurselor necesare intervenției la caz, nu a făcut precizări privind timpul de intervenție, iar informațiile referitoare la coordonarea și desfășurarea intervenției sunt atribuțiile dispeceratelor agențiilor specializate de intervenție, în cazul de față, ale dispeceratului Poliției”, mai explică STS.

Precizările vin după ce joi, polițiștii din Vrancea au început o anchetă, după ce o fată a sunat la 112 și ar fi cerut ajutor, iar un dispecer i-ar fi răspuns că nu are echipaje disponibile pentru a-i oferi asistență.

La rândul său, ministrul interimar al Afacerilor Interne, Mihai Fifor, a anunțat, vineri, că trimite Corpul de Control la Vrancea, unde un polițist i-a spus unei tinere că nu are echipaje de Poliție disponibile.