Tăriceanu: TAROM moare, iar conducerea companiei doarme

Publicat: 16 02. 2016, 12:45

„Nu o dată mi s-a întâmplat – circul frecvent cu compania Tarom – să vină piloții la mine și să-mi spună: faceți ceva, că se duce compania de râpă, ajungem să intrăm în faliment. Problema e binecunoscută – este compania suprapopulată în zona de mentenanță, refuză să ia alte avioane pentru care să facă mentenanța, să încerce măcar să rentabilizeze această zonă. Cheltuielile sunt prea mari în raport cu numărul de avioane și de pasageri. Nu este nevoie de multă știință pentru treaba asta. În mod normal, un manager putea să ia deciziile corecte”, a declarat Tăriceanu.

El a mai spus că nu are o prognoză prea bună pentru Tarom. „Așa cum merg lucrurile, putem să vorbim despre proverbul vechi românesc: ce îi trebuie chelului tichie de mărgăritar – să achiziționeze alte avioane…În loc ca Taromul să devină un hub regional, care să aducă călătorii din Moldova, Bulgaria, din fosta Iugoslavie la București, să-i distribuie mai departe, Tarom nu a făcut nimic, și-a restrâns cursele pe an ce a trecut”, a adăugat președintele Senatului.

El a mai spus că firmele private se extind, în timp ce activitatea Tarom se contractă.

„Există companii private care prosperă, pentru că, în toată această perioadă de dezvoltare a transporturilor aeriene, competiția nu stă să doarmă, cum doarme conducerea Tarom. (…) Sunt 2,5 milioane de români în Spania și Italia. Toate aceste destinații sunt deservite, cu precădere, de aceste companii private. Tarom în perioada asta se strânge, se strânge ca o lămâie și moare”, a mai susținut Călin Popescu Tăriceanu.

Corpul de control al ministrului Transporturilor a fost trimis la Tarom pentru a analiza de ce aeronavele companiei înregistrează întârzieri chiar și de 2-3 ore, a declarat, marți, în plenul Senatului, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, care a vorbit și despre restructurarea companiei.

El a mai spus că a cerut conducerii companiei un plan de măsuri pe termen scurt pentru remedierea situației. „Flota Tarom este învechită. Avem 23 de aeronave care sunt eterogene. Sunt trei mărci diferite de aeronave, fiecare având câte 2-3 tipuri de aeronave. Aceasta creează dificultăți foarte mari la întreținere, la operare, practic nefiind zi în care această companie să nu înreghistreze întârzieri”, a precizat Costescu.

De asemenea, ministrul Transporturilor a adăugat că a fost demarată o procedură de achiziție de consultanță pentru restructurare.