Tren între Gara de Nord și aeroport în 2016. Care va fi traseul

Publicat: 24 04. 2016, 13:59
Actualizat: 05 07. 2016, 20:30

Ministerul Transporturilor are un nou proiect prin care vrea să lege Aeroportul Otopeni de Capitală. 
Spre deosebire de vechea propunere care vorbea despre o cale ferată nouă care să treacă prin Chitila, acum s-a găsit o soluție alternativă cu un traseu de numai 22 de kilometri care să traverseze localitatea Mogoșoaia. Pe lângă traseul mai scurt un alt avntaj este că linia ferată este deja existentă și trebuie doar modernizată, iar autoritățile promit că va fi funcțională până la sfârșitul acestui an.

„Se vor face reparațiile pentru ieșirea din București și se va repara podul de la Mogoșoaia. Nu se va mai ocoli până la Chitila și se va merge direct la aeroport. Asta înseamnă că, din aproape 30 de kilometri, vom avea de făcut doar 22 până la aeroport fără să facem nicio investiție, fără costuri foarte mari”, a decalrat  Dan Costescu, ministrul Transporturilor.

Călătoria cu trenul va dura numai 23 de minute, însă ca și în varianta anterioară ultima stație va fi situată la aproximativ 1.5 kilometri de aeroport, în plin câmp. De la haltă până la aeroport călătorii se vor deplasa cu autocarul. În prezent, o călătorie cu taxiul de la gară la aeroport durează peste o oră în cazul folosirii liniei RATB 780 sau aproximativ 30 de minute cu taxiul.

Ministerul susție că până în 2021 se va putea circula și cu metroul pe ruta Gara de Nord – Aeroportul Otopeni, iar un proiect suplimentar prevede extinderea liniei de cale ferată, din câmp unde se termină acum pâna la stația de metrou ce urmează a fi construită la Otopeni.

Interconectarea ar trebui finalizată până la Campionatul European de Fotbal din 2020, întrucât România va găzdui atunci 4 meciuri și este obligată să aibă o rută de transport să lege aeroportul de stadion, capabilă să suporte un flux mare de oameni.