Un fost șef de la Băneasa și Otopeni, cercetat pentru abuz în serviciu, numit director la Compania Națională Aeroporturi București

Publicat: 30 05. 2014, 21:50
Actualizat: 06 02. 2019, 19:00

Decizia a fost luată vineri, în prima ședință a noului Consiliu de Administrație al Aeroporturi București.

Noii administratori au mai decis numirea în funcția de președinte CA al lui Dan Andrei, fost director în cadrul Ministerului Transporturilor pe segmentul aviației, se precizează într-un comunicat al companiei.

Ministerul Transporturilor a demis joi administratorii Aeroporturi București și a numit un CA interimar, a anunțat Fondul Proprietatea, acționar minoritar al companiei care administrează aeroporturile Capitalei, susținând că „există dovezi” că AGA a avut loc fără respectarea prevederilor legale.

Din noul Consiliu de Administrație fac parte, reprezentând Ministerul Transporturilor, Dan Andrei, Iulius Plaveti (fost președinte ANRE), Gabriel Dumitrașcu (directorul Direcției de Privatizări din Departamentul pentru Energie), Dragoș Brezeanu, Gheorghe Cătălin Radu (director al Departamentului de Aviație Civilă și Spațiu Aerian din Ministerul Transporturilor) și Adrian Toma, unul dintre șefii de sindicat de la Aeroporturi București.

Un loc în CA, alocat Fondului Proprietatea, a rămas vacant pentru că reprezentanții acționarului minoritar nu au participat la AGA, au declarat pentru MEDIAFAX surse apropiate situației.

Administratorii înlocuiți sunt Radu Merica (președintele CA), Liviu Radu (director general), Marius Bodea, Bogdan Găurean și Adrian Cighi.

Sorinel Ciobanu are o experiență de 20 de ani în aviație, între care zece ani la Aeroportul Internațional Otopeni. În perioada 2001-2005, Ciobanu a ocupat funcția de director general la Aeroportul Internațional Băneasa, iar ulterior a fost director al Aeroportului Internațional Otopeni.

În 2008, Ciobanu a fost trimis în judecată de procurorii DNA, alături de alte cinci persoane, fiind acuzat că, în perioada în care era director la aeroportul din Băneasa, a aprobat un schimb de terenuri între Societatea Națională Aeroportul Internațional București – Băneasa (SN AIBB) și o persoană fizică prin care a adus societății un prejudiciu de peste patru milioane de euro.

În 2010, Ciobanu el a fost numit director general al Aeroportului Internațional Brașov-Ghimbav, a cărui construcție nu începuse.