100 de pasageri care trebuiau să ajungă la Baia Mare, blocați pe un aeroport din Anglia. Compania aeriană nu are permisiunea de a zbura

Publicat: 18 12. 2021, 12:04
Actualizat: 18 12. 2021, 12:31

Un număr de 100 de pasageri care ar fi trebuit să ajungă sâmbătă în Baia Mare sunt blocați pe Aeroportul din Londra, după ce compania aeriană HiSky nu a obținut permisiunea de a zbura. Acesta ar fi trebuit să fie primul zbor al companiei aeriene, dar călătoria a fost anulată.

„Compania aeriană n-a reuşit să obţină dreptul de a zbura din Marea Britanie, deşi pretinde că a solicitat autorizare de zbor. De fapt, reprezentanţii companiei ştiau de ieri (vineri n.red.) că nu pot opera zborul şi căutau soluţii la alte companii aeriene, companii care au drept de zbor spre această ţară, respectiv, compania Tarom”, a declarat directorul agenţiei de turism Sfara Tours, Diana Iluţ, pentru Agerpres.

„Au neglijat să informeze pasagerii, practic, aceştia au aflat, azi dimineaţă, în aeroport că zborul spre Baia Mare este anulat. Compania avea obligația să anunţe pasagerii din timp că nu poate efectua zborul, oamenii să nu fie nevoiți să să afle doar la aeroport că nu mai pot ajunge în ţară”, adagă sursa citată.

Ea a precizat că agenția ei s-a ocupat de rezervările pentru acest zbor, iar printre pasageri se află și fiica sa.

Cei mai mulți dintre oamenii blocați pe aeroportul londonez sunt cetățeni români care voiau să revină în țară pentru a petrece sărbătorile de iarnă.

Diana Iluţ a adăugat că a primit un email în naoptea de vineri spre sâmbătă, semnat de compania HiSky, în care era informată că zborul care ar fi trebuit să aibă loc la ora locală 9.45 a fost anulat.

Într-un mesaj postat pe Facebook, compania explică ce s-a întâmplat.

„Zborul din Londra către Baia Mare și Târgu Mureș, preconizat pentru data de 18 Decembrie, a fost anulat. În perioada pandemiei, CAA (Civil Aviation Authority) UK lucrează în regim limitat. Cererea noastră de procesare a zborurilor din Londra, depusă la timp, este încă în proces de aprobare – ceea ce a cauzat anularea curselor.

Compania HiSky își cere scuze de situația creată și vă asigurăm că lucrăm intensiv pentru a găsi soluții alternative pentru pasagerii noștri. Dacă cererea Dvs nu a fost procesată, vă rugăm să ne lăsați un mesaj și vom răspunde în cel mai scurt timp”, a scris compania în mesaj.