Întrebarea pe care mulți clienți ar vrea să o adreseze Volkswagen are un răspuns. „De ce a trișat compania la testele de poluare?”

Publicat: 05/10/2015, 18:46

În loc să oprească producția motorului și să renunțe la anii mulți de muncă și investiții, managerii au decis să trișeze, au declarat sursele anonime din cadrul Volkswagen, confirmând un material al ziarului german Bild am Sonntag.

Nu se știe exact CINE este responsabil pentru această decizie, care a generat o criză pentru unul din cei mai mari producători auto din lume. Scandalul va obliga compania VW să plătească reparațiile pentru 11 milioane de mașini care au instalat softul de manipulare.

La finele lunii septembrie, VW a suspendat trei manageri de top, care au jucat un rol esențial în dezvoltarea motorului, dar producătorul auto nu a precizat motivele ce au stat la baza suspendării lor.

Folosirea softului înșelător a început în 2008. Atunci, VW investise deja câțiva ani pentru a dezvolta un nou motor diesel, cunoscut drept EA 189, cu versiuni de capacitate cilindrică între 1,6 litri și 2,0 litri. EA 189 era unul din cele mai importante motoare ale VW, destinat nu doar milioanelor de modele VW, ci și altor mașini din grup, precum Audi, Skoda și Seat, precum și categoria mașinilor comerciale.

Mai mult, motoarele urmau să ajungă pe modelele Golf, Passat, Beetle și Jetta, vândute în SUA, ca parte a unui efort de promovare a „motoarelor diesel curate” – un concept ce implică responsabilitate privind mediul și economia de carburant.

Potrivit anchetei interne de la VW, motoarele nu au reușit să țină pasul cu un important standard ecologic și să respecte standardele de mediu. Pariul uriaș al VW pentru viitor urma să fie sortit eșecului, scrie nytimes.com.

VW nu a știut dacă motoarele sale diesel vor reuși să respecte standardele privind emisiile poluante în diverse țări, fără instalarea softului manipulator. SUA au însă o legislație mai strictă cu privire la emisiile diesel, în comparație cu UE.

Mașinile dotate cu motorul produs în 2009 au fost primele care au ajuns în SUA. Pentru VW, era un drum fără întoarcere.

Nimeni nu vorbește exact despre persoanele care au luat decizia de a rezolva problema emisiilor prin instalarea unui software înșelător. Acesta intra în acțiune atunci când mașinile erau testate pentru emisii poluante și se dezactiva după coborârea lor de pe rampa de teste. În timpul folosirii obișnuite, mașinile puteau emite noxe de 40 de ori ma imari decât limitele acceptate în SUA.

Managerii suspendați recent sunt oameni „de decizie”. Aceștia sunt Ulrich Hackenberg, șeful de dezvoltare pentru toate mărcile grupului Volkswagen și fost șef de dezvoltare pentru marca VW între 2007-2013, Heinz-Jakob Neusser, actualul șef de dezvoltare de la VW și Wolfgang Hatz, șeful departamentului de dezvoltare a motoarelor și transmisiilor pentru toate mărcile VW. Cei trei tehnicieni nu au dorit să comenteze situația de la Volkswagen.

Cu câțiva ani înainte să afle că motoarele EA 189 by ar putea întruni standardele de poluare, VW a luat decizia fatidică de a nu folosi tehnologii mai scumpe pentru a reduce emisiile diesel. În 2007, compania a anunțat că va folosi „propria sa metodă” pentru controlul noxelor. Sistemul utilizat în cazul motoarelor EA 189 s-a dovedit ineficient.

Chiar dacă directorii companiei nu au „ordonat” folosirea software-ului ilegal sau „nu au știut de el”, cele mai noi informații relevă că VW folosea metode de management foarte stresante pentru angajați.

Martin Winterkorn, șeful Volkswagen, care a demisionat în luna septembrie, după izbucnirea scandalului Dieselgate, era cunoscut pentru obiectivele sale foarte ambițioase. În 2008, pe măsură ce VW se pregătea să lanseze propulsorul EA 189, Winterkorn a promis că va TRIPLA vânzările în SUA, în următorii zece ani. Winterkorn, care a negat că ar fi știut de softul ilegal, avea o reputație de șef dur în rândul subalternilor.

În Germania, unde VW este cea mai mare companie, în funcție de vânzări, scandalul amenință reputația de „locomotivă tehnologică și industrială” a țării.

Multe din piesele motoarelor de 2 litri au fost furnizate de compania germană Bosch, în timp ce o altă companie, Continental, cu sediul în Hanovra, a furnizat piesele pentru motoarele diesel de 1,6 litri. Ambele companii au precizat că VW a configurat software-ul utilizat la managementul motorului.

Emmanuel Bulle, un analist auto din cadrul Fitch Rating, a încercat să explice succint situația celor de la Volkswagen: „Dacă ar fi putut trece de teste fără să „trișeze”, ar fi făcut-o”.

Silviu Bănilă
Silviu Bănilă este editor la GÂNDUL.RO și are o vastă experiență, cu precădere în presa online. A absolvit Facultatea de Jurnalism din cadrul mai mult
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Cine a ucis-o pe Karen în 1966? Misterul a fost elucidat abia acum, iar descoperirea...
Fiartă pe 700.000 de euro! Ce a putut să facă Bianca Drăgușanu, de mână cu...
FOTO. Cât de frumoasă e noua iubită cu care s-a cuplat la câteva zile după...
El este fotbalistul român care a murit în accidentul cumplit de la Băița. Denis nu...
Unei femei i s-a cerut să se târască și să mugească la interviul pentru job....
S-a aflat motivul pentru care a murit Gabriela, micuța de 4 ani cu chip de...
ȘOCANT: ce conținea peștele macrou care i-a adus moartea fetiței de 4 ani din Călărași
Mesaje de Paște 2024. Urări calde și felicitări pentru cei dragi
Ce conținea peștele mâncat de fetița de 4 ani și bunica ei, decedate după ziua...
Program Metrorex și STB de Paște 2024. Cum vor circula mijloacele de transport în Capitală,...
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan...
La cât timp se face verificarea uleiului? Un detaliu foarte important
China a lansat o sondă pentru a colecta eşantioane de pe faţa ascunsă a Lunii
SURPRIZĂ de PAȘTE: o frumoasă PLOAIE de METEORI!
Nu mai trec ITP-ul! Sunt vizate mașinile mai vechi de 12 ani din România
Sebastian Bălășescu, primul proprietar român de Rolls Royce Spectre. Poartă două ceasuri, ca Maradona
Rezultatele tragerilor speciale Loto de Paști. Numerele câștigătoare de la 6/49, Joker, 5/40, Noroc, Super...
Se spală rufe azi, în Joia Mare? Ce spun preoții
Mioara Velicu rememorează copilăria autentică de la sat: „Am crescut într-o familie cu 8 copii....
Ce a declarat Florin Piersic de pe patul de spital: "Asta e cel mai important"
BANCUL ZILEI. Profesorul:- Bulă, poți sa-mi spui ce înseamnă abstract?
James Clerk Maxwell, omul de știință care a demonstrat pentru prima dată legătura dintre electricitate,...