Întrebarea pe care mulți clienți ar vrea să o adreseze Volkswagen are un răspuns. „De ce a trișat compania la testele de poluare?”

Publicat: 05/10/2015, 18:46

În loc să oprească producția motorului și să renunțe la anii mulți de muncă și investiții, managerii au decis să trișeze, au declarat sursele anonime din cadrul Volkswagen, confirmând un material al ziarului german Bild am Sonntag.

Nu se știe exact CINE este responsabil pentru această decizie, care a generat o criză pentru unul din cei mai mari producători auto din lume. Scandalul va obliga compania VW să plătească reparațiile pentru 11 milioane de mașini care au instalat softul de manipulare.

La finele lunii septembrie, VW a suspendat trei manageri de top, care au jucat un rol esențial în dezvoltarea motorului, dar producătorul auto nu a precizat motivele ce au stat la baza suspendării lor.

Folosirea softului înșelător a început în 2008. Atunci, VW investise deja câțiva ani pentru a dezvolta un nou motor diesel, cunoscut drept EA 189, cu versiuni de capacitate cilindrică între 1,6 litri și 2,0 litri. EA 189 era unul din cele mai importante motoare ale VW, destinat nu doar milioanelor de modele VW, ci și altor mașini din grup, precum Audi, Skoda și Seat, precum și categoria mașinilor comerciale.

Mai mult, motoarele urmau să ajungă pe modelele Golf, Passat, Beetle și Jetta, vândute în SUA, ca parte a unui efort de promovare a „motoarelor diesel curate” – un concept ce implică responsabilitate privind mediul și economia de carburant.

Potrivit anchetei interne de la VW, motoarele nu au reușit să țină pasul cu un important standard ecologic și să respecte standardele de mediu. Pariul uriaș al VW pentru viitor urma să fie sortit eșecului, scrie nytimes.com.

VW nu a știut dacă motoarele sale diesel vor reuși să respecte standardele privind emisiile poluante în diverse țări, fără instalarea softului manipulator. SUA au însă o legislație mai strictă cu privire la emisiile diesel, în comparație cu UE.

Mașinile dotate cu motorul produs în 2009 au fost primele care au ajuns în SUA. Pentru VW, era un drum fără întoarcere.

Nimeni nu vorbește exact despre persoanele care au luat decizia de a rezolva problema emisiilor prin instalarea unui software înșelător. Acesta intra în acțiune atunci când mașinile erau testate pentru emisii poluante și se dezactiva după coborârea lor de pe rampa de teste. În timpul folosirii obișnuite, mașinile puteau emite noxe de 40 de ori ma imari decât limitele acceptate în SUA.

Managerii suspendați recent sunt oameni „de decizie”. Aceștia sunt Ulrich Hackenberg, șeful de dezvoltare pentru toate mărcile grupului Volkswagen și fost șef de dezvoltare pentru marca VW între 2007-2013, Heinz-Jakob Neusser, actualul șef de dezvoltare de la VW și Wolfgang Hatz, șeful departamentului de dezvoltare a motoarelor și transmisiilor pentru toate mărcile VW. Cei trei tehnicieni nu au dorit să comenteze situația de la Volkswagen.

Cu câțiva ani înainte să afle că motoarele EA 189 by ar putea întruni standardele de poluare, VW a luat decizia fatidică de a nu folosi tehnologii mai scumpe pentru a reduce emisiile diesel. În 2007, compania a anunțat că va folosi „propria sa metodă” pentru controlul noxelor. Sistemul utilizat în cazul motoarelor EA 189 s-a dovedit ineficient.

Chiar dacă directorii companiei nu au „ordonat” folosirea software-ului ilegal sau „nu au știut de el”, cele mai noi informații relevă că VW folosea metode de management foarte stresante pentru angajați.

Martin Winterkorn, șeful Volkswagen, care a demisionat în luna septembrie, după izbucnirea scandalului Dieselgate, era cunoscut pentru obiectivele sale foarte ambițioase. În 2008, pe măsură ce VW se pregătea să lanseze propulsorul EA 189, Winterkorn a promis că va TRIPLA vânzările în SUA, în următorii zece ani. Winterkorn, care a negat că ar fi știut de softul ilegal, avea o reputație de șef dur în rândul subalternilor.

În Germania, unde VW este cea mai mare companie, în funcție de vânzări, scandalul amenință reputația de „locomotivă tehnologică și industrială” a țării.

Multe din piesele motoarelor de 2 litri au fost furnizate de compania germană Bosch, în timp ce o altă companie, Continental, cu sediul în Hanovra, a furnizat piesele pentru motoarele diesel de 1,6 litri. Ambele companii au precizat că VW a configurat software-ul utilizat la managementul motorului.

Emmanuel Bulle, un analist auto din cadrul Fitch Rating, a încercat să explice succint situația celor de la Volkswagen: „Dacă ar fi putut trece de teste fără să „trișeze”, ar fi făcut-o”.

Silviu Bănilă
Silviu Bănilă este editor la GÂNDUL.RO și are o vastă experiență, cu precădere în presa online. A absolvit Facultatea de Jurnalism din cadrul mai mult
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
O femeie bolnavă de cancer a decis să se mute împreună cu familia în „zona...
Ce secret a ascuns Prințul William de Kate Middleton. Nu a vrut să-și compromită căsnicia
FOTO. Cea mai sexy femeie din lume s-a filmat în timp ce se îmbrăca! Fanii...
Simona Halep revine în Spania! Sportiva din România va evolua la Madrid Open
Unde este Fito? Povestea celui mai notoriu infractor din Ecuador, care a fugit din închisoarea...
Ce a pățit o moldoveancă de 39 de ani, după ce s-a cuplat cu un...
Face furori la aproape 60 de ani! Vedeta curtată de toți bărbații are un fizic...
ANIMAŢIE. Cum s-a produs accidentul înfiorător de pe A1, în care Valentin a fost străpuns...
"Am călătorit în timp". Un profesor ieșit din comă spune că a fost în anul...
Detalii halucinante au ieșit la iveală în cazul presupusului criminal din Orhei. Bărbatul este bănuit...
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan...
Poate fi anulat ITP-ul dacă mașina scoate prea mult fum?
Biden a promulgat pachetul de ajutor pentru Ucraina
LAC de lavă SPECTACULOS, observat din satelit! Are peste 200 km lungime
Decizie finală pentru plata cu BANCNOTE. Noua regulă devine OBLIGATORIE
Lovitură grea pentru chef Richard. Juratul a pierdut un concurent după al treilea battle: „Am...
Turistă sfârtecată de urs pe Transfăgărășan! Scosese mâna pe geam ca să...
Gabriela Cristea, dezamăgită de lipsa de curaj pentru a-i refuza pe alții! Prezentatoarea TV și-a...
Lovitura dură pentru TikTok! Comisia Europene suspendă noul program al platformei: ”Există riscuri pentru sănătatea...
BANCUL ZILEI. Bulă: - Nevastă, dacă un arab ţi-ar da o mie de parai te-ai...
Vot decisiv în Senatul SUA pentru interzicerea TikTok. Ce se întâmplă acum?