Întrebarea pe care mulți clienți ar vrea să o adreseze Volkswagen are un răspuns. „De ce a trișat compania la testele de poluare?”

Publicat: 05/10/2015, 18:46

În loc să oprească producția motorului și să renunțe la anii mulți de muncă și investiții, managerii au decis să trișeze, au declarat sursele anonime din cadrul Volkswagen, confirmând un material al ziarului german Bild am Sonntag.

Nu se știe exact CINE este responsabil pentru această decizie, care a generat o criză pentru unul din cei mai mari producători auto din lume. Scandalul va obliga compania VW să plătească reparațiile pentru 11 milioane de mașini care au instalat softul de manipulare.

La finele lunii septembrie, VW a suspendat trei manageri de top, care au jucat un rol esențial în dezvoltarea motorului, dar producătorul auto nu a precizat motivele ce au stat la baza suspendării lor.

Folosirea softului înșelător a început în 2008. Atunci, VW investise deja câțiva ani pentru a dezvolta un nou motor diesel, cunoscut drept EA 189, cu versiuni de capacitate cilindrică între 1,6 litri și 2,0 litri. EA 189 era unul din cele mai importante motoare ale VW, destinat nu doar milioanelor de modele VW, ci și altor mașini din grup, precum Audi, Skoda și Seat, precum și categoria mașinilor comerciale.

Mai mult, motoarele urmau să ajungă pe modelele Golf, Passat, Beetle și Jetta, vândute în SUA, ca parte a unui efort de promovare a „motoarelor diesel curate” – un concept ce implică responsabilitate privind mediul și economia de carburant.

Potrivit anchetei interne de la VW, motoarele nu au reușit să țină pasul cu un important standard ecologic și să respecte standardele de mediu. Pariul uriaș al VW pentru viitor urma să fie sortit eșecului, scrie nytimes.com.

VW nu a știut dacă motoarele sale diesel vor reuși să respecte standardele privind emisiile poluante în diverse țări, fără instalarea softului manipulator. SUA au însă o legislație mai strictă cu privire la emisiile diesel, în comparație cu UE.

Mașinile dotate cu motorul produs în 2009 au fost primele care au ajuns în SUA. Pentru VW, era un drum fără întoarcere.

Nimeni nu vorbește exact despre persoanele care au luat decizia de a rezolva problema emisiilor prin instalarea unui software înșelător. Acesta intra în acțiune atunci când mașinile erau testate pentru emisii poluante și se dezactiva după coborârea lor de pe rampa de teste. În timpul folosirii obișnuite, mașinile puteau emite noxe de 40 de ori ma imari decât limitele acceptate în SUA.

Managerii suspendați recent sunt oameni „de decizie”. Aceștia sunt Ulrich Hackenberg, șeful de dezvoltare pentru toate mărcile grupului Volkswagen și fost șef de dezvoltare pentru marca VW între 2007-2013, Heinz-Jakob Neusser, actualul șef de dezvoltare de la VW și Wolfgang Hatz, șeful departamentului de dezvoltare a motoarelor și transmisiilor pentru toate mărcile VW. Cei trei tehnicieni nu au dorit să comenteze situația de la Volkswagen.

Cu câțiva ani înainte să afle că motoarele EA 189 by ar putea întruni standardele de poluare, VW a luat decizia fatidică de a nu folosi tehnologii mai scumpe pentru a reduce emisiile diesel. În 2007, compania a anunțat că va folosi „propria sa metodă” pentru controlul noxelor. Sistemul utilizat în cazul motoarelor EA 189 s-a dovedit ineficient.

Chiar dacă directorii companiei nu au „ordonat” folosirea software-ului ilegal sau „nu au știut de el”, cele mai noi informații relevă că VW folosea metode de management foarte stresante pentru angajați.

Martin Winterkorn, șeful Volkswagen, care a demisionat în luna septembrie, după izbucnirea scandalului Dieselgate, era cunoscut pentru obiectivele sale foarte ambițioase. În 2008, pe măsură ce VW se pregătea să lanseze propulsorul EA 189, Winterkorn a promis că va TRIPLA vânzările în SUA, în următorii zece ani. Winterkorn, care a negat că ar fi știut de softul ilegal, avea o reputație de șef dur în rândul subalternilor.

În Germania, unde VW este cea mai mare companie, în funcție de vânzări, scandalul amenință reputația de „locomotivă tehnologică și industrială” a țării.

Multe din piesele motoarelor de 2 litri au fost furnizate de compania germană Bosch, în timp ce o altă companie, Continental, cu sediul în Hanovra, a furnizat piesele pentru motoarele diesel de 1,6 litri. Ambele companii au precizat că VW a configurat software-ul utilizat la managementul motorului.

Emmanuel Bulle, un analist auto din cadrul Fitch Rating, a încercat să explice succint situația celor de la Volkswagen: „Dacă ar fi putut trece de teste fără să „trișeze”, ar fi făcut-o”.

Silviu Bănilă
Silviu Bănilă are o experiență de 14 ani, cu precădere în presa online. A absolvit Facultatea de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion în anul 2006. Între 2007-2009 a lucrat la revista și site-ul „4TuningRo”, ambele produse dedicate citeste mai mult
Calvar pentru o tânără. Ce a putut să păţească după 10 partide de sex într-un...
Și ei îi e rușine! Câte clase are Gina Pistol, de fapt. De ce s-a...
FOTO. Inna, apariție controversată! Aproape goală, într-un costum de baie mult prea transparent
Demența la bătrânețe poate fi prevenită, dacă urmezi 5 sfaturi simple
Anunț cutremurător! Medicul Valeriu Gheorghiță, adevărul despre efectele adverse ale dozei a treia de vaccin:
Cine sunt viitorii socri ai lui Laurențiu Reghecampf! Toate detaliile despre familie și cum au...
Averea halucinantă a noului premier al României! 40.000 de euro pensie și venituri grotesc de...
Criza politică de la Bucureşti: condiţiile puse de PSD pentru a susţine Guvernul Ciucă
5 mașini de care să FUGI
BANCUL ZILEI – Două blonde fac nudism. La un moment dat apare un taur…
Prima țară din Europa care legalizează cultivarea și consumul de canabis
Și ei îi e rușine! Câte clase are Gina Pistol, de fapt. De ce s-a...
Un medic AVERTIZEAZĂ: acestea sunt cele mai PERICULOASE poziții AMOROASE. „Oamenii nu sunt făcuți să...
Când se întoarce frigul în România. Trebuie să ne pregătim deja hainele groase
ORA de IARNĂ 2021 aduce un PERICOL imens pentru români în plin val de coronavirus
BĂTAIE în TRAFIC! CINCI bărbați au fost REȚINUȚI
Filmul din cariera lui pe care Brad Pitt ar vrea ca lumea să îl uite!
Restricția ȘOC despre care nu vorbește NIMENI. Intră în vigoare de luni. Ce va fi...
NENOROCIREA CUMPLITĂ care zguduie întreaga lume. Nici România nu va scăpa. Situația pare scăpată de...
Andreea Esca a trăit rușinea vieții. Nu i-a venit să creadă când s-a aflat adevărul....
EXCLUSIV. E război total pe piaţa de energie. De ce avem de fapt facturi prea...
Pâinea noastră (scumpă) cea de toate zilele? România, producţie record de grâu în 2021