Nicușor Dan și-a extins campania electorală dincolo de granițele României. Primarul Capitalei, candidat la alegerile prezidențiale din mai, a lansat un mesaj adresat românilor din diaspora, proiectând panouri mobile cu sloganul „De ce le e frică de Diaspora?” în marile orașe ale lumii. Printre locațiile alese se numără Madrid, Londra, Roma, Paris, Berlin, Bruxelles și chiar New York.
„Acolo unde milioane de români muncesc, trăiesc și speră la o schimbare reală în România. Acolo unde mesajul nostru pentru Diaspora pune o întrebare simplă: «De ce le e frică de Diaspora?»”, a scris Nicușor Dan pe Facebook, postând imagini cu panourile de campanie.
„Vamos, rumanos!, Let’s do it, Romanians!, Forza, Romeni!, Allez, les Roumains!, Packen wir es an, Rumänien!”, sunt mesajele afișate de Nicușor Dan.
Potrivit declarațiilor sale, Nicușor Dan a investit aproximativ 200.000 de euro în publicitatea stradală din România, bani proveniți din donații. Alți 500.000 de euro au fost cheltuiți pentru campania online, în special pe TikTok. În total, el susține că a strâns din donații aproximativ 800.000 de euro în precampanie.
Mai mult, candidatul și-a format o echipă de patru tineri care să-i administreze contul de TikTok, platformă unde a investit între 10.000 și 15.000 de euro pentru promovarea materialelor video.
În contextul acestor cheltuieli, PSD i-a solicitat lui Nicușor Dan să clarifice cine sunt persoanele și companiile care au donat sume mai mari de 40.500 de lei pentru precampania sa.
Nicușor Dan a deschis recent și un sediu de campanie în apropiere de Parcul Cișmigiu, pe bulevardul Regina Elisabeta. Potrivit acestuia, aproximativ 9.000 de oameni s-au înscris pe platforma sa de donații, iar peste 2.000 de voluntari s-au alăturat echipei sale de campanie.
Campania electorală oficială a început vineri, 4 aprilie, iar primul tur al alegerilor prezidențiale este programat pentru 4 mai.
Foto: Facebook – Nicușor Dan
Video: TikTok
CITEȘTE ȘI: