Organizația pentru Protecția Consumatorilor InfoCons atrage atenția asupra drepturilor pasagerilor care au avut probleme cu zboruri anulate. Compensațiile pot ajunge până la 600 de euro, în funcție de distanța parcurs, transmite Capital.ro.
Potrivit legislației europene există și excepții în care companiile nu sunt obligate să compenseze pasagerii.
Călătorii care au avut probleme cu zboruri anulate pot solicita compensații între 250 și 600 de euro. Valoarea despăgubirii depinde de distanța totală a zborului, ci nu de prețul plătit pe bilet.
Reglementările se aplică pentru zborurile operate în Uniunea Europeană, dar și în alte situații specifice.
Compania aeriană este obligată să ofere pasagerilor o alegere între trei variante în cazul unor zboruri anulate.
Aceste opțiuni sunt:
Dacă pasagerul alege rambursarea, poate beneficia și de o despăgubire suplimentară în funcție de durata zborului anulat.
În cazul redirecționării, compensația se calculează în funcție de întârzierea cu care se ajunge la destinația finală, comparativ cu ora inițială.
În unele cazuri, compensația poate fi redusă cu 50% dacă pasagerul ajunge la destinație într-un interval de timp rezonabil.
Foto: Envato