Cât câștigă, de fapt, un MECANIC de locomotivă în România, acum, în 2023. Angajații CFR vor să intre în grevă generală

Publicat: 30 05. 2023, 07:23
Actualizat: 30 05. 2023, 07:27
Locomotivă de tren

Angajații CFR au ieșit în stradă, luni, 29 mai 2023, având revendicări pentru creșteri salariale. Aceștia amenință inclusiv cu greva generală de la 1 iulie.

Dacă această grevă se va materializa, trenurile vor rămâne blocate în gări și milioane de români vor avea de suferit.

Mecanicii spun că nu mai pot lucra în aceste condiții precare și pe bani foarte puțini.

Cât câștigă un mecanic de locomotivă în România

Angajații CFR amenință cu greva generală.

Un tânăr spune că preferă să meargă cu mașina, chiar dacă dă 150 de lei, decât cu trenul, de la Sibiu la București, cu un cost de 85 de lei.

„Mi se pare cam mult”, susține acesta.

Angajații CFR spun că bugetul pentru reparații și achiziții s-a epuizat deja!

Astfel, vagoanele sunt vechi, fără aer condiționat, murdare, nespălate. Lenjeria murdară, veche, distrusă, se plânge un protestatar CFR.

O femeie spune că ceferiștii vor ajunge din nou să fie batjocoriți și certați de către călători, iar ei nu au nicio vină.

„Ne-am săturat ca șefi de tren să le dăm tot felul de motive”, a spus doamna respectivă.

Un mecanic de locomotivă câștigă lunar 4.000 de lei, un salariu mic, în viziunea lui, dacă ne gândim la explozia inflației.

Ceferiștii au anunțat că o altă grevă va avea loc pe 26 iunie 2023, iar dacă Executivul nu găsește soluții, aceștia sunt gata să declanșeze greva generală, din 1 iulie.

„Salariile mecanicilor de tren din UE sunt între 3.000 și 5.000 de euro”

Președintele Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România, Rodrigo Maxim, atrage atenția asupra unei situații alarmante în industria feroviară.

„Un mecanic debutant primește un salariu minim pe economie, în timp ce în întreaga Uniune Europeană salariile mecanicilor se situează între 3.000 și 5.000 de euro. De asemenea, ne confruntăm cu o lipsă de fonduri pentru achiziționarea de piese de schimb pentru locomotivele și vagoanele aflate în circulație. Pe măsură ce se apropie sezonul estival, dorim să evităm situațiile în care suntem înjurați. Numărul locomotivelor avariate depășește semnificativ numărul celor reparate”, spune el.