Explicațiile Enel pentru facturile de două ori mai mari primite de români. Iată cine este de vină!

Publicat: 16 09. 2022, 18:11
Actualizat: 16 09. 2022, 22:49
Sursa FOTO: pixabay.com

Peste 700.000 de români au primit facturi duble la energia electrică în lunile de vară, iar șocul a provocat panică printre toți consumatorii casnici. Unele facturi parcă vin din filmele SF – chiar şi 8.500 de lei pentru luna iulie!

Cum autoritățile continuă să ridice neputincioase din umeri, oamenii apelează la singurele „arme” pe care le au: reclamațiile oficiale, fie la ANPC, fie direct la distribuitorul de energie electrică!

Distribuitorii de energie dau vina pe statul român

Vina ar fi, spun distribuitorii, a statului român și asta fiindcă facturile din prezent sunt sunt calculate la consumul mediu de anul trecut. Așadar, furnizorii acuză autorităţile că au schimbat formula de calcul chiar la mijlocul lunii iulie, de aici și facturile uriașe primite de cetățeni.

Ca să înțeleagă cititorii noștri – cine a consumat în 2021 peste 300 kwh pe lună, plăteşte azi la preţurile uriaşe de pe piaţă!

Într-o reacție, prezentată de Antena 3, la plângerile făcute de români, compania Enel explică: facturile sunt corecte, este doar vina statului!

„Clienții cu un consum mediu de energie de peste 300 kWh lunar în 2021 sunt facturați conform prevederilor art. 5 din OUG 27/2022. Mai exact, furnizorii aplică lunar o formulă de calcul a costurilor prevăzute în legislație. Întrucât formula de calcul a prețului a fost modificată de către autorități în cursul lunii iulie, a fost necesară o nouă modificare a sistemului de facturare al furnizorilor pentru implementarea celor mai recente prevederi.

În consecință, clienților în cauză le-au fost emise facturi cumulate după adaptarea sistemelor de facturare.

Facturile au fost emise la valoarea corectă, iar pentru consumul lunii august a fost aplicat, conform legislației în vigoare, prețul mai mic, respectiv cel din ofertele contractuale”, susțin cei de la Enel.