Încep lucrările la noua magistrală de metrou, care va ajunge până la aeroportul Otopeni
Magistrala de metrou care va ajunge până la aeroportul Otopeni. În curând vor începe primele săpături la noua magistrală de metrou, care va ajunge până la Aeroportul Henri Coandă. Constructorul, o firmă din Turcia, a început să aducă echipamentele de foraj, iar muncitorii vor lucra non-stop, în trei schimburi.
Magistrala de metrou care va ajunge până la aeroportul Otopeni. Constructorul turc se pregătește să monteze primul utilaj de forat de tip TE-BM. Este vorba de o cârtiță de 100m lungime și o greutate de câteva sute de tone. Sunt 30 de piese care urmează să fie asamblate, iar primele săpături ar urma să înceapă în aproximativ o lună. E greu de spus care va fi ritmul lucrărilor și viteza cu care se va săpa, însă specialiștii estimează că pot avansa între 4 și 8 metri în fiecare zi.
Punctul de pornire va fi dinspre zona comercială Băneasa spre Piața Chibrit. Aceste mașini uriașe, concepute special pentru a excava tuneluri în sol, sunt formate dintr-un cap de săpare echipat cu discuri sau roți de tăiere care sparg solul, iar pământul este transportat printr-un sistem mecanic în spatele mașinii. Ulterior, se montează plăci de beton care formează tunelul prin care va circula metroul.
Partea cea mai dificilă a fost relocarea utilităților în toate zonele care sunt afectate de viitoarele stații de metrou.
Secțiunea unu a metroului bucureștean are o lungime de 6,6km și șase stații 1 mai, Pajura, Expoziției, Piața Monreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa și Tokyo. Magistrala va continua cu încă șase stații de metrou Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I. C. Brătianu și Aeroport Otopeni.
În paralel, Metrorex lucrează la caietul de sarcini pentru cele 12 rame de metrou care vor deservi această magistrală.
Citește și: